Renault Master: Společník do každého pracovního dne

| |

Renault Master je celosvětově rozšířené lehké užitkové auto. Námi testovaný vůz byl navíc vybaven pohonem všech kol. Jak moc je tato kombinace v našem prostředí využitelná? Skupina Renault má již 18 let prvenství na evropském trhu s užitkovými vozy. Lehké užitkové vozy jsou zastoupeny po celém světě.

Master 4 x 4 byl uveden na trh již na jaře 2017. Zástavba pohonu všech kol je zajišťována ve spolupráci s Oberaigner Automotive, což je německá karosářská dílna specializující se na oblast s pohonem 4 x 4.

Velikost nákladového prostoru nebere hranic

Nákladový prostor pojme až šest europalet. Uchycení materiálu také není problém. V podlaze jsou příkladně rozmístěná úchytová oka. Vzhledem k velikosti a variabilitě otevření zadních dveří naložíte dobře i méně skladný náklad. K naložení a lepšímu rozložení nákladu lze použít bočních posuvných dveří.  

IMG_0036

Karosérie bez výrazných změn

Již po generace se automobilka Renault drží osvědčených tvarů karosérie spojených ruku v ruce s účelností. Plastové nárazníky a plastové lišty na bocích vozu předurčují tento vůz ke každodennímu použití ve městě a příměstském provozu.

Veliká boční zrcátka zajištují skvělý přehled o situaci okolo vozu. V součinnosti s digitálním zpětným zrcátkem a zpětnou couvací kamerou zaparkujete téměř všude. Vzhledem k trochu starším použitým technologiím je zpětná digitální kamera, především za tmy, dost nepříjemná. Ale i na tento nešvar si po chvíli zvyknete.

Místo až pro tři cestující

Master je primárně postaven jako vozidlo na přepravu nákladu. Sedadlo řidiče je mechanicky odpružené. Další dvě sedadla jsou přijatelně pohodlná. Prostřední sedadlo je sklopné a vybavené otočným stolkem. Před sedadlem spolujezdce je výsuvný stolek.

Velikostí se hodící na notebook. Pod stolkem je umístěn výsuvný šuplík. Vnitřní prostor je vybaven bezpočtem odkládacích prostor pro vše potřebné ke každodennímu použití. Bez problému si pověsíte bundu, odložíte poznámkový blok, dva hrnky s pitím, PET láhev s vodou, tablet a ještě máte pořád dost místa se pohodlně naobědvat.

Motor s výkonem až 165 koní

Všechny motory splňují emisní normu Euro 6. Motory jsou o výkonu 130 až 165 koní. Motory jsou se vstřikováním common rail s turbem s pevnou geometrií. Objem motoru téměř 2,3 litrů propůjčuje vozů jeho charakteristické vlastnosti již od 1500 otáček za minutu. Převodovka je výhradně manuální a šestistupňová. Rychlostní stupně jsou plynulé a bez větších propadů. Plynulost a jednoduchost řízení je pro Master historicky charakteristická.

Jízda s přívěsem i bez něj 

Při prvním připojení přívěsu člověka napadne, jak se asi s ním vytočím ve městě. Řidič si musí dávat pozor a počítat s většími rozměry vozu. I s téměř pětimetrovým přívěsem se lze po městě snadno pohybovat. Jde jen o zvyk a schopnost předvídat chování ostatních řidičů.

Rozměry vozu i bez přívěsu budí u ostatních účastníku provozu respekt. I přes přehmat, jako nedostatečné odhadnutí při najetí si do křižovatky, si ostatní v klidu počkají a vy si s drobečkem celou situaci v klidu dořešíte. Ze začátku jsme měli při testu respekt, možná i trochu obavy, jak se budeme s vozem po dobu týdenního testu ve městě a jeho okolí pohybovat. Obavy nás opustili hned po několika kilometrech.

Závěr

Master 4 x 4 Furgon Cool nám byl výtečným pomocníkem při každodenní práci. Vzhledem ke skutečně obrovskému nákladovému prostoru (až 6 euro palet) je jeho využití omezeno pouze jeho papírovou celkovou hmotností. Při běžné ježdění po městě a okolí si vůz vystačí s 10,5 litry na 100 kilometrů jízdy. S větším zatížení a využitím jízdní dynamiky na hranici dálničních limitů stoupá spotřeba k celkem přijatelným 12,5 litrům.

Námi testovaná verze 4 x 4 má využití až v hraničních cestovních podmínkách. Ze zkušenosti víme, že pro většinu zákazníků je plně dostačující verze s pohonem jedné nápravy.

Dlouhodobě se Renault Master drží poměrem ceny a kvality na předních příčkách prodejů v tomto segmentu vozů. V některých zemích světa jsou prodeje na špici dlouhá léta (země Maghrebu). Dlouholetá tradice a poměrně pomalu zaváděné inovace jsou výsledkem promyšlené strategie výrobce, která udržuje tradičně pojaté vozy, i přes generační obměny, na vysoké úrovni kvality spojené s dlouholetou spolehlivostí.

Renault master 165 k Furgon 4 x 4 Cool

  • Zdvihový objem: 2298 cm3
  • Maximální výkon: 120 kw/165 koní
  • Maximální točivý moment: 380 Nm/1 500/min
  • Kombinovaná spotřeba: 8,6 l/100 km
  • Provozní hmotnost: 2195 kg
  • Užitečná hmotnost: 2415 kg
  • Objem zavazadlového prostoru: 17 m3
  • Rozměry: 6875 x 2070 x 2557 mm
  • Cena testované verze: 1 315 000 Kč s DPH
Předchozí

Toyota vyvinula chladírenský vůz pro přepravu vakcín

Tiše a čistě po ulicích hlavního města

Další