Společnost Dajbych jako specialista na úpravy terénních vozů a tradiční dodavatel nejen bezpečnostních složek a IZS postavila nový prototyp vozu určený právě policejním a armádním jednotkám. Jde o nový Land Rover Defender 110 upravený a vybavený potřebným příslušenstvím, který se vyznačuje praktičností, jednoduchostí a velmi dobrými offroad schopnostmi.
Vozy Land Rover dodávané a servisované firmou Dajbych jsou v bezpečnostních složkách dlouhodobě zavedené. Ať jde o aktuální modely (např. nová generace Discovery ve vozovém parku Policie ČR i Vojenské policie) nebo o klasický Land Rover Defender, který je v operačním nasazení v počtu stovek kusů.
Je proto logické, že nový Defender, který je po loňském premiéře vnímaný jako přelom v terénních vozech, má namířeno do našich bezpečnostních složek. Aktuálně autosalon Dajbych vyhrál tendr na 30 ks pro Policii ČR a účastnil se zrušeného výběrového řízení pro Vojenskou policii.
Dnes představené vozidlo vzniklo jako demonstrátor dalším složkám a institucím, pro které by mohlo být ideálním terénním autem pro jejich vozový park. Svou technickou specifikací je téměř shodné s vozy, které v tomto roce dostane právě Policie ČR. Při jeho stavbě byl kladen důraz na jednoduchost, praktické využití a terénní vlastnosti. Jde vlastně o specifikaci se vším důležitým, která je výchozím základem a konečný uživatel jej může doplnit pro své specifické potřeby.
Autosalon Dajbych vyhrál v roce 2021 výběrové řízení 30 ks LR Defender pro policii ČR. Jde o obdobný vůz; oproti zde představenému demo vozidlu pro bezpečnostní složky je ve vyšší motorizaci (vznětový šestiválec D300) a výbavě (S) včetně dalšího rozšířeného příslušenství.
Made in Czechoslovakia
Podstatným faktorem pro zavedení do výzbroje je původ automobilu. Vyrábí se v nejmodernější továrně ve slovenské Nitře, veškeré úpravy pak probíhají ve kompletně české společnosti Dajbych, případně jejích českých partnerů.
To nahrává nejen například snadné logistice, bezpečnosti dodávek, ale také avizované možnosti společných nákupů pro české a slovenské ozbrojené síly a bezpečnostní složky ve formátu G-G. Dalšími benefity jsou rozsáhlá servisní síť v řadě zemí světa včetně střední Evropy, operabilita a v neposlední řadě nejvyšší ekologické a bezpečnostní standardy.
Praktický teréňák
Představený policejní/vojenský Land Rover Defender disponuje třílitrovým šestiválcovým dieselem s výkonem 200 k a točivým momentem 500 Nm. Výjimečné jsou jeho off-road schopnosti díky velkým nájezdovým úhlům (37,5° / 28° / 40°), světlé výšce až 291 mm, brodivosti 90 cm či systému Terrain response včetně redukční převodovky a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu. Přitom jde o pohodlný a snadno ovladatelný moderní vůz. Důležité jsou i další praktické parametry: max. hmotnost taženého přívěsu 3,5 t, max. zatížení střechy 300 kg statické/168 kg dynamické, velký prostor pro posádku i náklad.
Převáděcí vozidlo pro bezpečnostní složky je osazeno šestiválcovým motorem D200, ve výbavě standard. Specialisté z off-roadového oddělení společnosti Dajbych pak vůz dále upravili a vybavili:
- terénní pneumatiky Cooper AT na plechových discích
- naviják Warn Zeon 10-S 4 500 Kg se syntetickým lanem zabudovaný do nárazníku
- zvýšené sání
- masivní tažná oka
- barva NATO green (celopolep kvalitní folií)
- výstražná zvukové a světlená zařízení
- střešní nosič
- výsuvný žebřík
- LED světelná rampa ARB
- vnější boční nosič vybavení
- ochranné omyvatelné potahy sedadel
- kolejnicový systém zavazadlového