Nový Eclipse Cross plug-in hybrid uveden na český trh

| |

Evropští zákazníci jednoznačně definovali konkrétní důvody k nákupu Eclipse Cross: design exteriéru, výbava, nový model a technologie pohonu 4WD, to vše ve větší míře než u konkurence. Zpětná vazba od zákazníků v Evropě nicméně rovněž poukazovala na několik oblastí vyžadujících zlepšení: design zádi vozu, objem zavazadelníku a spotřebu paliva.

Souběžně s tím se zvažovalo případné uvedení varianty PHEV s cílem rozšířit stávající okruh zájemců o Eclipse Cross na širší cílovou skupinu.

Životní prostředí

Uvedené plánované rozšíření o nové skupiny zákazníků, odrážející jejich vkus a společenské sympatie, je značnou měrou v souladu s postavením modelu Eclipse Cross PHEV na křižovatce dvou klíčových (a stále oblíbenějších) evropských automobilových segmentů: kompaktních SUV a plug-in hybridních vozů.

Nová filozofie Mitsubishi, kdy vůz je nebo může být využíván a je užitečný pro svého majitele ne jen v té době kdy je v pohybu, ale i v době když stojí.

Tato kombinace, která je v našem regionu stále oblíbenější, má pro Mitsubishi Motors zcela zvláštní význam, opírající se o plug-in hybridní technologii značky a založenou na koncepci elektromobilů (která je doposud jedinečná), vč. řady ekologických přínosů s ní spojených; využívá ji i přední zástupce svého segmentu, model Outlander PHEV.

  • Systém PHEV je nastaven s prioritou jizdy EV – až 89 dnů jízdy čistě na elektřinu*
  • Několik možností nabíjení již ve standardu (normální nabíjení, rychlonabíjení, automatické nabíjení na cestách, autonomní režim nabíjení ‚Charge Mode‘, vícestupňové rekuperační brzdění)
  • Palubní zásuvka 1500 W pro spotřebiče na 240 V
  • Podpora V2X – může sloužit jako nezávislý zdroj energie

 Schopnost dodávat elektřinu pro potřeby běžné domácnosti po dobu až 10 dnů prostřednictvím systému V2H „Vehicle-to-Home“ (vozidlo do domácnosti) je-li vozidlo plně nabité a natankované. Při dotankování paliva pak libovolně dlouho.

Design

Model Eclipse Cross, úspěšně spojující všestrannost SUV se smělým a výrazným designem, obdržel od roku 2018 řadu globálních ocenění – např. GOOD DESIGN® od muzea architektury a designu Chicago Athenaeum v roce 2018 nebo Auto roku RJC na konferenci RJC (akce pořádaná výzkumníky v automobilovém průmyslu a motoristickými novináři v Japonsku).

V kabině pak návrháři viditelně navázali na vlastní novou architekturu přístrojové desky (přezdívanou „horizontální osa“), jejíž uspořádání je určeno horizontální osou s rozdělením funkcí na informační (nad pomyslnou osou) a ovládací (pod osou). 

Toto racionální uspořádání opticky rozšiřuje interiér vozu a napomáhá lépe vnímat náklony během jízdy; k tomu ještě více napomáhá skvělý výhled směrem vpřed díky nízko položené přístrojové desce a optimální výšce kapoty motoru v kombinaci s tvarem a sklonem čelního skla i výtečnou polohou za volantem. O něco níže se nachází středový panel, který odráží dynamický vzhled, charakter a schopnosti modelu Eclipse Cross PHEV, jehož interiér na řidiče působí jako tradiční kokpit. 

Elektrické srdce

Na rozdíl od obecného přístupu automobilového odvětví ke konstrukci plug-in hybridů se Mitsubishi Motors rozhodla vyvíjet svébytná plug-in hybridní vozidla, tedy namísto obvyklé jednodušší cesty obecné elektrifikace modelů se spalovacím motorem.

Konstruktéři MMC vyšli z poznatků výzkumu a vývoje na poli elektromobility, nashromážděných za posledních 50 let, a zvolili takový přístup, kdy základ představuje elektromobil.

Hlavní komponenty pohonu modelu Eclipse Cross proto tvoří:

  • Přední elektromotor (82 k)
  • Zadní elektromotor (95 k)
  • Benzínový motor vpředu – s Atkinsonovým cyklem – 2,4 litru (98 k)
  • Lithium-iontový trakční akumulátor (300 V / 13,8 kWh / 80 článků) v prostoru pod podlahou mezi nápravami
  • Vlastní operační systém PHEV

Během jízdy k pohonu slouží primárně dva elektromotory doplněné benzínovým motorem, který je schopen automaticky se rychle zapojovat podle jízdních podmínek a/nebo stavu nabití. Díky architektuře na bázi elektromobilu bez převodové skříně se Eclipse Cross PHEV chlubí zcela hladkým zrychlováním bez rázů při řazení, kterými jsme svědky u konkurenčních modelů s architekturou založenou na konvenčním pohonu a převodovce. Originální architektura, těžící z výhod přirozené jednoduchosti elektromobilů (absence převodové skříně, čistě elektronické řízení systému pohonu 4WD bez mechanické vazby atd.) a podporovaná velmi propracovaným operačním systémem PHEV z vlastního vývoje, přináší zjevné výhody ve smyslu obestavění prostoru (minimum kompromisů oproti variantě se samotným spalovacím motorem) nebo efektivity.

Dlouhodobá perspektiva

Outlander PHEV, jakožto velmi úspěšný model – jak dokazují jeho prodeje, stejně tak jako pozoruhodná statistika spolehlivosti – se stal výstavní skříní technologií Mitsubishi Motors, poukazující na základy příští generace modelů MMC, kde architektura SUV jde naproti technologiím elektromobilů – ať již uvažujeme čistě elektrický pohon nebo odvozenou soustavu typu Plug-in Hybrid – včetně vyšší bezpečnosti, která přirozeně vyplývá z pohonu všech kol 4WD.

V rámci dlouhodobějšího výhledu pak Mitsubishi Motors nově (ke dni 2. listopadu 2020) definovalo svoji Environmentální strategii na příštích 30 let. Na cestě k rozvoji společnosti s nulovou uhlíkovou stopou (s nulovými emisemi CO2) do roku 2050 si firma dala za cíl snížit o 40 procent emise CO2 nových vozidel i vlastních obchodních aktivit a současně do roku 2030 zvýšit podíl elektromobilů v úhrnných prodejích na 50 procent. Společnost Mitsubishi si je vědoma své odpovědnosti v roli výrobce a prodejce automobilů a nepolevuje ve svém úsilí pomáhat k rozvoji budoucí dynamické udržitelné společnosti.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross bude na český a slovenský trh uvedeno 3. června 2021. Více informací najdete na stránkách Mitsubishi.

Předchozí

ZETOR představuje modernizovaný model Major CL 80

DPD poprvé v historii zveřejňuje počet přepravených balíků

Další