150 let Continental

| |

Společnost Continental je známá svými technologickými inovacemi nejen ve světě pneumatik. Aktuálně investuje do nejmodernějšího dynamického simulátoru jízdy, nelze však zapomínat ani na léty prověřené technologie ContiSeal či SSR, kterými přispěl Continental k vývoji mobility.

Od svého založení před 150 lety společnost Continental neustále přináší do světa pneumatik technologické novinky. Svým permanentním technickým pokrokem zajišťuje nejen efektivnější výrobu a spokojenější život zákazníků, ale také nový pohled na udržitelnost při výrobě pneumatik.

Dynamický simulátor jízdy

Simulátor typu Driver-in-the-loop (DIL) má Continental v plánu instalovat v průběhu roku 2022 na testovacím okruhu Contidrom ve Wietze nedaleko Hannoveru. Díky simulátoru bude společnost vyrábět své pneumatiky efektivněji, s ohledem na udržitelnost a v přesném souladu s požadavky zákazníků. „Vývoj a testování prémiových pneumatik představuje vysoce komplexní a časově náročný proces. Použitím nového dynamického simulátoru jízdy dosáhneme v budoucnu ještě vyšší efektivity vývoje,“ říká Dr. Boris Mergell, vedoucí výzkumu a vývoje pro obchodní odvětví pneumatik.

Tímto krokem společnost přenese vývoj pneumatik do virtuálního prostoru, což v této oblasti představuje významný krok. Ušetří to čas, náklady a také cenné prostředky v reálném světě. Významně se tím omezí logistická činnost, protože klíčové parametry bude možné ověřovat na simulátoru. Díky své vysoké mobilitě poskytne profesionálním testovacím jezdcům pocit jízdy odpovídající reálné testovací dráze. Jezdci si tak mohou vyzkoušet vyvíjené pneumatiky na široké škále testovacích scénářů a jízdních situací.

Continental využívá nejnovější simulační technologii Delta S3 od společnosti Ansible Motion. Pomocí zvětšeného pohybového rozsahu (4 x 5 metrů), vyššímu rozlišení a schopnosti přesně vyhodnocovat pneumatiky ve virtuálním světě umožní technologie Delta S3 technikům ze společnosti Continental simulovat zrychlení na delších časových úsecích. Tím se zaručí realističtější zkušenost, například manévrování při změně jízdního pruhu, ostřejší a pozvolnější otáčení a jízda na rozličných površích.

Continental – nejprogresivnější výrobce pneumatik

Každý testovací cyklus na simulátoru snižuje počet testovaných pneumatik, které je třeba vyrobit a při testech spotřebovat. I tímto Continental přispívá ke splnění svého cíle stát se do roku 2030 nejprogresivnějším, ekologicky udržitelným a společensky odpovědným výrobcem pneumatik. Nový simulátor jízdy podporuje tuto snahu konkrétními čísly z reálného světa: „Pokud v budoucnu naši testovací jezdci usednou v kokpitu simulátoru, a stráví tedy méně času za volantem vozu, každoročně se tím ušetří přibližně 100 tisíc kilometrů na skutečných cestách nebo testovacích drahách,“ vysvětluje Dr. Holger Lange, vedoucí vývoje pneumatik pro osobní auta v odvětví s originálním vybavením Continental. „Každý rok také můžeme ušetřit nejen přibližně 10 tisíc testovacích pneumatik, ale i tomu odpovídající množství PHM,“ dodává.

Mnoho plusů ve vícero oblastech

Kromě ekologických plusů přináší tato technologie také mnoho výhod při samotném vývoji pneumatik. Testovací jezdec používá na simulátoru velmi konkrétní model pneumatiky pro konkrétní modelový příklad. V případě anomálií lze všechny parametry kdykoliv digitálně upravit.

To znamená, že nové modely pneumatik se dají předvídatelným způsobem testovat ve všech představitelných oblastech využití, jízdních situacích a na široké škále povrchů, přičemž výsledky jsou spolehlivé již v raném stadiu procesu vývoje. Dokonce i nové ekologičtější materiály (např. Taraxagum), které Continental intenzivně zkoumá, se dají podrobně testovat a dále optimalizovat, předtím než se vůbec vyrobí první testovací pneumatika.

Významné technologie nejen v oblasti vývoje a testování

Continental přináší technologické inovace už 150 let. Například technologie ContiSeal předchází vzniku defektu pneumatiky – což platí pro průrazy až do průměru 5 mm. Zásluhou toho se minimalizují nepříjemnosti na cestách způsobené právě defekty – žádné zastavování a okamžitá výměna poškozené pneumatiky – zákazníkovi stačí pohodlně dojet do cíle své cesty. ContiSeal je lepkavá viskózní těsnicí vrstva, nanesena uvnitř pneumatiky, která v případě defektu utěsní okolí proražení.

SSR systém je technologie zpevněné bočnice, která podobně jako technologie ContiSeal usnadňuje zákazníkům život v případě vzniku defektů a následné nutnosti vyměnit pneumatiku na silnici. Řidič s sebou nemusí vozit rezervu, protože i přes defekt dokáže vozidlo ujet až 80 km rychlostí až 80 km/h. Princip SSR je založen na zesílené samonosné vyztužené bočnici. V případě proražení zabraňuje zhroucení bočnice, což umožňuje řidiči pokračovat dále v jízdě.

Předchozí

Nový Volkswagen ID.4 GTX

Použitá manipulační technika Linde za aukční ceny

Další