Volvo Trucks odhaluje technologii své nové řady těžkých elektrických nákladních vozidel

| |

Společnost Volvo Trucks je se svými nedávno představenými vozidly Volvo FH, FM a FMX Electric plně připravena katalyzovat rychlý přechod k udržitelnější přepravě a zásadní rozmach elektrifikace těžké nákladní přepravy. Díky průlomové technologii založené na sdílených platformách jsou vhodné pro širokou škálu úkolů při přepravě, což umožňuje mnoha dopravním společnostem snadněji se vydat na vlastní elektrifikovanou cestu.

Se zahájením prodeje tří nových plně elektrických nákladních vozidel-FH, FM a FMX-může společnost Volvo Trucks zákazníkům nyní nabídnout celou řadu šesti elektrifikovaných modelů nákladních vozidel. Výroba nových nákladních vozidel bude nejprve zahájena u tahačů ve druhé polovině roku 2022, na začátku roku 2023 začnou podvozky k dostavbě.

Nová těžká nákladní vozidla pro regionální nákladní a stavební segmenty mají celkovou hmotnost soupravy (GCW) až 44 tun a dodávají se ve dvou alternativních výškách podvozku s rozvorem náprav od 3800 do 6700 mm a různými dvěma, třemi nebo čtyřmi konfiguracemi náprav.

„Naše nová elektrická nákladní vozidla, postavená na stejné vysoce úspěšné platformě jako jejich protějšky na naftu nebo plyn, poskytují velkou flexibilitu a schopnost vyhovět nejrůznějším přepravním potřebám,“ komentuje Jonas Odermalm, viceprezident pro produktový management elektromobility ve společnosti Volvo Trucks.

Tři motory kombinované s převodovkou I-Shift tvoří jedinečnou pohonnou jednotku.
Tři elektromotory jsou spojeny s osvědčenou převodovkou I-Shift společnosti Volvo Trucks, která má jedinečnou novou strategii řazení optimalizovanou pro elektrický provoz. Motory a převodovka I-Shift společně tvoří výkonnou elektrickou pohonnou jednotku, která nabízí bezprecedentní a vysoce efektivní jízdní vlastnosti-s kombinovaným výkonem elektromotoru 490 kW (666 k) a točivým momentem převodovky až 28 000 Nm.

„Vzhledem k tomu, že nákladní vozidlo vždy startuje na nejvyšším možném rychlostním stupni, je díky minimalizovanému řazení dosaženo energetické účinnosti a úspor. Zároveň jsou samozřejmě k dispozici nižší převodové stupně pro strmé silnice nebo pro startovací situace, které vyžadují další točivý moment a kontrolu, “vysvětluje Jonas Odermalm.

Pokud jde o pomocný náhon, PTO, existují tři možnosti, jak uspokojit potřeby zákazníka: jeden přímý elektrický vývod (40 kW), jeden elektromechanický pomocný pohon (70 kW) a jeden mechanický pomocný pohon, montovaný na převodovce (150 kW).

Baterie nové generace s vysokou hustotou energie
Trakční baterie s vysokou hustotou energie využívají nejnovější generaci technologie lithium-iontových článků a budou montovány ve výrobním závodě Volvo. Elektrické nákladní vozidlo se šesti bateriemi má nominální kapacitu 540 kWh, což umožňuje dojezd až 300 km.

Flexibilní a rychlé nabíjení
Vozidla nabízí dva způsoby nabíjení: AC nabíjení až 43 kW, což je ideální pro noční nabíjení, nebo mnohem rychlejší DC nabíjení až 250 kW. To je velmi užitečné při jízdě ve dvou směnách nebo v případě, že potřebujete nabít vozidlo během polední přestávky, abyste si navýšili další dojezd. S 250 kW DC nabíječkou je možné nabít až 80 procent kapacity baterie za méně než 90 minut.

Hladký přechod E-mobility pro přepravce
Kromě elektrických nákladních vozidel nabízí společnost Volvo Trucks také kompletní „ekosystém“ servisních, údržbových a finančních řešení, která jsou vytvořena speciálně pro přepravce, aby podpořila jejich snadnější a rychlejší přechod k elektrifikované přepravě.

T2021_47120

„Pro přepravce je důležité, aby přechod na elektrická nákladní vozidla mohl být proveden postupně, plynule a snadno.“ Po mnoho dalších let budou mít smíšený vozový park s různými pohonnými jednotkami a budou moci i nadále používat systémy jako Dynafleet a stejného poskytovatele služeb pro všechny svá nákladní vozidla Volvo. Pohon se může lišit, ale zbytek je velmi podobný, takže přechod k elektrickým nákladním vozidlům je plynulý a logický, “uzavírá Jonas Odermalm.

Předchozí

Video: Speciální vozidlo Scania určené pro opravu mostů

Vozový park zcela pod kontrolou

Další