Peugeot 508 SW Hybrid: Elegantní kombík plný stylu

| |

Designově vytříbený Peugeot 508 na nás stále dělá dojem z pohledu komfortu, designu nebo kvality zpracování. Peugeot se svou řadou 508 zkrátka přišel s něčím novým a neotřelým. Jeho verzi SW, tedy kombi,jsme již testovali, ale tentokrát jsme mohli vyzkoušet hybridní verzi 225, tedy kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru, který dohromady dává právě výsledných 225 koní. 

V době nástupu SUV a crossoverů šel Peugeot tak trochu proti obvyklým trendům. Velké kombi 508 SW je ve srovnání se svým předchůdcem trochu kratší a nižší. Peugeot měl hybridní verzi už i v předešlé generaci 508, tam ovšem byla v kombinaci vznětového motoru s elektrickým. Velké kombi řady 508 tak skvěle doplňuje hybridní modelovou řadu Peugeotu. 

V designu vyniká

Je to právě design, který z nového Peugeotu dělá to, co je. Kamkoliv přijedete, auto vzbuzuje obdiv a pro neznalé je potřeba se k němu dostat co nejblíže, aby zjistili, co to přesně je za značku. Po zjištění, že jde o Peugeot, jsou mile překvapeni. Roli v tom samozřejmě hrála i perleťově bílá metalíza, která se k vozu hodila. První, co zaujme, jsou výrazné LED pruhy pro denní svícení, které připomínají zuby kočkovité šelmy, ostré až zamračené přední full-LED světlomety, dynamický profil celého vozu a velmi krásně zakončená záď i přesto, že jde o vůz karoserie kombi.

A pozor, i kombi má bezrámová okna, přes která neproniká do interiéru žádný hluk a nedělají žádné pazvuky při zavíraní. Kombi 508 SW je při stejném rozvoru náprav 2793 mm ve srovnání s liftbackem delší jen o 40 mm, takže vnějšími rozměry nepatří mezi největší kombi střední třídy.

Díky změněnému profilu střechy poskytuje v porovnání s liftbackem větší prostor pro cestující na zadních sedadlech a k tomu přidává větší zavazadlový prostor se základním objemem 468 litrů, navíc s nízkou nakládací hranou. Klasická spalovací verze kombi má základní objem 500 litrů, bohužel hybridní verze má méně kvůli uložení baterií. A aby toho nebylo málo, došlo i na zmenšení palivové nádrže na 43 litrů. Uložení hybridního systému si bohužel vybralo svoji daň. 

Celkový výkon motoru

Pod kapotou Peugeotu 3008 najdete turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který sám o sobě poskytuje maximální výkon 133 kW v 5500 ot./min. K tomu se přidává nejvyšší točivý moment 300 Nm v 3000 ot./min a také synchronní třífázový elektromotor, který přináší dalších 80 kW výkonu. Ten je integrovaný do nově vyvinuté samočinné osmistupňové převodovky a od spalovacího agregátu ho odděluje další spojka.

Bohužel naladění automatu není vždy perfektní a k přechodu z baterií na spalovací motor auto umí nepříjemně kopnout. Kombinovaný výkon pak dosahuje hodnoty 165 kW a 360 Nm točivého momentu. Akumulátor slibuje s kapacitou 11,8 kWh dojezd čistě na elektřinu 52 kilometrů, reálně ale počítejte spíše mezi 35 až 40. Adaptivní podvozek dokáže krásně vyhladit všechny nerovnosti a řízení je správně „sportovně“ strmé. Navíc má Peugeot zadní víceprvkovou nápravu, která zajišťuje, že se od kol neozývá žádné bouchání a auto je stabilní. 

Hybridní režimy

S volbou provedení Hybrid 225 zákazník dostane výhradně pohon přední nápravy. Peugeot má tři režimy, a to plně elektrický, hybridní (kdy si automobil sám podle počítače přiřazuje elektrický pohon) a režim Sport, který je tak trošku zbytečný. Pokud pojedete čistě na elektrický pohon, po vyčerpání baterie se automaticky přepne do režimu Hybrid a při každém brždění se baterie rekuperací alespoň zčásti dobíjí. Rekuperaci lze nastavit na dva stupně, kdy ta druhá poměrně razantně automobil brzdí, a pokud si na ni zvyknete, tak již není potřeba snad ani brzdit na semaforech, plynule tam dojedete. Hybridu ale nejvíce vyhovuje klidná jízda, kdy lze dosahovat opravdu nízké spotřeby paliva. 

IMG_9881

Na baterii automobil dojede 30 až 40 km, dle stylu jízdy. Pokud nemáte kde pravidelně nechat auto celou noc (nebo celý den) nabíjet, není tato koncepce pro vás, protože po přepnutí do režimu Hybrid a dobíjení baterií benzinovým motorem přes funkci rozsah energetické rezervy můžete jet klidně i za 9 nebo 10 litrů benzínu a to se zkrátka nevyplatí! Vůz lze dobíjet použitím klasické 230V zásuvky nebo rychlonabíječky u dobíjecího stojanu. Bohužel i palivová nádrž je menší, proto na delší vzdálenosti, nebo když dojde baterie, je nutné velmi často tankovat, což není zrovna příjemné. Je tedy potřeba jezdit s rozvahou, zbytečně auto nepřetěžovat a využívat maximálně rekuperace při brždění. 

Jako ve stíhačce 

V žádném novém Peugeotu nesmí chybět inovativní design přístrojové desky zvaný i-Cockpit a malý a zploštělý volant. Někomu to celé vadí, někomu ne. Nám se to líbí a je to jeden z mnoha důvodů, proč si 508 pořídit. Interiér zkrátka nepřestane jen tak nudit a každá jízda je zážitek. Vzhledem k siluetě auta a umístění palubní desky máte pocit, že v autě sedíte skutečně velmi nízko.

Před sebou máte plně digitální přístroje s velkou úhlopříčkou více než dvanáct palců, tlačítky na volantu si lze personalizovat vzhled přístrojů a automobil za příplatek obsahoval i noční vidění, které detekovalo chodce a zvěř, velmi užitečná a bezpečná věc. Celý interiér je velmi ostře řezaný a ergonomie ovládacích prvků je skvělá. Řidič přesně ví, kde má co hledat!

Multimediální systém o úhlopříčce deset palců má standardně dotykový displej a pod ním jsou přehledně uspořádány chromované ovladače s názvem Toggles switches, které po zmáčknutí okamžitě zobrazí požadovanou funkci, jako je navigace, nastavení teploty, nastavení prostředí a další. Občas je multimediální systém po nastartování trošku pomalejší a rozlišení zadní couvací kamery také nepatří k nejlepším. Námi testovaný automobil byl velmi dobře vybavený, nechyběly mu všechny dostupné bezpečnostní asistenty, systém pro automatické parkování, adaptivní tempomat, handsfree otevírání víka zavazadlového prostoru, masážní sedačky a mnoho dalšího.

Závěr 

Nový Peugeot 508 SW nás opět nadchl a moc rádi jsme ho celý týden používali. Bezpečně a komfortně nás dopravil na místo určení, vypadá dobře, dobře jezdí, kufr je naprosto použitelný a vůz jako celek prostě funguje! Výbava vozu je skvělá, multimediální systém se velmi jednoduše ovládá a jízdní vlastnosti jsou dobré. Peugeot 508 SW můžeme tedy rozhodně doporučit. Hybridní auto se ale nevyplatí člověku, který chce jezdit delší vzdálenosti nebo po dálnici. Ideální scénář je takový, že s hybridem budete dojíždět z domu do práce a budete mít možnost ho pravidelně nabíjet u dobíjecí stanice. Bohužel zase ta cena, tento testovaný kus stál kolem 1,4 milionu korun, což rozhodně není málo! Na silnici se každopádně zatím rozhodně moc neokouká. Moc jich totiž nejezdí. 

Peugeot 508 SW Hybrid 225 e-EAT8

  • Zážehový přeplňovaný čtyřválec, 1598 cm3 + elektromotor
  • Nejvyšší výkon: 133 kW/6000 ot./min. + 81 kW
  • Nejvyšší toč. moment: 300 Nm/3000 ot./min. + 320 Nm
  • Akumulátor: lithium-iontový s kapacitou 11,8 kWh 
  • Maximální rychlost: 250 km/h
  • Objem nádrže: 43 l
  • Objem zavazadelníku 468 l
  • Cena testované verze 1 400 000 Kč
Předchozí

Mitsubishi převezme pro Evropu některé modely Renault

Volkswagen zahájil prodej nových sportovních modelů

Další