Volkswagen Multivan 6.1: Ikona s nejmodernější technikou

| |

Volkswagen Multivan 6.1 je ikonou mezi lehkými užitkovými vozy. Hlavní úlohu hraje digitalizace a konektivita ve spojení s moderními asistenty řízení a důrazem na tradici. Je tato kombinace zajímavá pro klasicky smýšlející majitele Multivanu? 

Velkou část zákaznického portfolia jsou mladší rodiny s více dětmi. V některých rodinách má Multivan roli prvního vozu jinde druhého a někde dalšího vozu v domácnosti.

Na celém světě bylo prodáno doposud více jak dvanáct milionů vozů. První verze T1 byla představená novinářům již v roce 1949. V minulém roce model vozu oslavil sedmdesáté výročí. Tradice výroby vozů výrazně zavazuje tvůrce nových Multivanů k značnému úsilí k udržení či rozšíření úspěchu mezi svými majiteli.

Neuvěřitelná flexibilita vnitřního prostoru 

Tradičně je interiér velmi flexibilní a sedadla jsou až neuvěřitelně pohodlná. Po usednutí do vozu má člověk chuť se rozjet doslova až na druhý konec světa. Všechna sedadla jsou posuvná a jejich variabilita vyhoví opravdu všem nárokům svých majitelů.

Jednou rukou jste schopni posunout zadní lavici. Manipulace se sedadly je intuitivní a zvládne ji opravdu každý. Bez problému Váš Bulli odveze sedm cestujících s veškerými zavazadly.

Nesložený dvoukočárek, mnoho tašek, hraček a vše, co je nezbytné k přepravě rodiny, bez problémů naložíte. Nemusíte v pátek odpoledne smutně stát u auta a přemýšlet, co nepotřebujete vzít s sebou na víkend.

Líbivý exteriér 

Designově výrazně propracovaný exteriér neujde pozornosti kolemjdoucích lidí a pozornosti řidičů. Ve verzi Bulli si Vás všimnou téměř všichni. Dvoubarevný lak přitahuje pozornost svého okolí.

Díky tomuto dostává Váš vůz punc výjimečnosti. Design vozidla odkazuje na své kořeny.  S faceliftem přišli drobné změny. Vůz dostal jiné světlomety, masku chladiče a jemně pozměněný tvar nárazníku. 

Motor s výkonem až 199 koní

Všechny motory pro modelovou řadu Bulli 6.1 splňují emisní normu Euro 6d TEMP-EVAP. Motory jsou nabízeny s výkony od 66 kW/90 k do 146 kW/199 k. Na přání je možné vůz vybavit 7stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou (DSG) a pohonem všech kol 4MOTION. Základní verze motorizace jsou nabízeny s manuální převodovkou.

Na přáni je možno dovybavit vůz manuální aktivací regenerace pevných částí (DPF) novým tlačítkem na přístrojové desce. Za normálních okolností probíhá regenerace DPF automaticky. Avšak ve vozech, které trvale absolvují jen krátké trasy (např. doručování zásilek a balíků) nebo dlouhodobě jezdí rychlostí nižší než 40 km/h (např. speciální vozidla na letištích), není tento automatický proces kvůli specifickým provozním podmínkám aktivován. Proto je díky nové funkci možné nyní aktivovat regeneraci DPF manuálně.

Plně digitalizovaný interiér

Nová přístrojová deska vyhovuje požadavkům nejen na digitalizaci, ale také na mimořádnou praktičnost v každodenním provozu. Nová plně digitální přístrojová deska s označením „Digital Cockpit“ navazuje na nejmodernější modulární informační a zábavní systém. Všechny informační a zábavní systémy jsou navíc propojeny s jednotkou OCU (Online Connectivity Unit), jejíž součástí je karta eSIM. 

Ovládání celého infotainmentu je velice jednoduché a intuitivní. Volkswagenu se zde povedlo skloubit klasické ovládání s digitalizovaným kokpitem. Ovládání topné soustavy zůstalo klasickými otočnými ovladači.

Asistenční systémy

Vůz je na přání možno vybavit všemi v současnosti dostupnými asistenčními systémy. Je jich opravdu hodně. Asistent pro jízdu v bočním větru – automaticky se aktivuje při rychlostech od 80 km/h. Lane Assist – asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Trailer Assist  – asistent pro jízdu s přívěsem. Park asistent – asistent podporující automatické parkování. Sign Assist – rozpoznává prostřednictvím multifukční kamery dopravní značky.

Jízdní dojmy

Po usednutí za volant si během chvilky najdete svou vlastní polohu a vše nastavíte včetně připojení svého mobilního telefonu. Nikde netápete a vše Vám přijde přirozené a samozřejmé. Vůz se při jízdě přímo vznáší na vozovce a žehlí mnohé nerovnosti našich cest. Zároveň máte pocit, že jste přímo spojeni s vozovkou a máte vše pod kontrolou. Volkswagenu se povedlo nejen udržet, ale i prohloubit již tak skvělé jízdní vlastnosti předchozích modelů vozu. 

Závěr

Mlutivan 6.1 DSG 4Motion v prodloužené verzi je skvělý společník nejen na každodenní ježdění, ale i na delší trasy s rodinnou. Při takové konfiguraci v podstatě nemáte žádné omezení v přepravě. V námi testované verzi v podstatě nechybělo nic závažného. Záleží pouze na možnostech a preferencích každého z nás vzhledem k nepřebernému množství příplatkové výbavy. Při plném zatížení vozu a využitím jeho dynamiky stoupá spotřeba nad 10 litrů na 100 kilometrů.

Pro delší cestování bychom doporučili vybrat jednu z verzí bez pohonu 4Motion. Verze s pohonem pouze přední nápravy je výrazně úspornější. Je tudíž ke zvážení, jak často využijeme pohon všech kol. Jako optimální se nám jeví varianta 110 kW/150 k s manuální šestistupňovou převodovkou. Poměr ceny a spotřeby paliva je velmi příznivý.

Volkswagen Multivan 6.1. (s dlouhým rozvorem)

  • Zdvihový objem: 1968 cm3
  • Maximální výkon: 146kW / 199 koní
  • Maximální točivý moment: 450 Nm / 1 400 / min
  • Nejvyšší rychlost: 198 km / h
  • Kombinovaná spotřeba: 7,2 l / 100 km
  • Provozní hmotnost: 2 195 kg
  • Užitečná hmotnost: 885 kg
  • Rozměry: 5 304 x 1 904 x 1 950 mm
  • Základní cena: 1 423 448Kč s DPH
  • Cena testované verze: 2 017 507 s DPH
Předchozí

VGP startuje výstavbu technologického parku u Českých Budějovic

Amber Beverage Group investuje do automatizovaného skladu od společnosti Jungheinrich

Další