Volkswagen Amarok V6: Jeden z posledních

| |

Volkswagen Amarok se bohužel již od roku 2020 nevyrábí, ale v České republice je stále tento plnohodnotný pick-up k dostání, protože prodejci mají na skladě ještě několik kusů. My jsme si nemohli samozřejmě nechat ujít Amarok ještě pořádně vyzkoušet. 

Volkswagen šel u Amaroku vždy proti zavedeným konvencím a pod kapotou najdeme třílitrový šestiválec s výkonem 190 kW. Není to skvělé, když si musíte v dnešní době koupit pod kapotu pořádnou V6? Nám se Amarok svým charakterem zkrátka líbí a líbil! Krátkodobě lze také pomocí funkce overboost zvýšit výkon na rovných 200 kW (272 k). Volkswagen tak šel proti třídě X, kterou už Mercedes také přestal vyrábět bez náhrady. My jsme měli možnost vyzkoušet vyšperkovanou vrcholnou verzi v edici Aventura s osmistupňovou automatickou převodovkou v modré metalíze Ravenna s moc pěknou krytou nástavbou. 

Stále hezký pick-up, na který se rádi podíváte

Ano, Amarok je i po letech výroby krásný pick-up, na který se zkrátka hezky kouká. Edice Aventura nabízela 20palcová paprsková litá kola a půvabnou modrou metalízu. Testovaný Volkswagen Amarok v edici Aventura dostal nástavbu RoadRanger Highline, která zakrývala ložnou plochu.

Zajímavostí nástavby bylo, že se okna daly vyklápět dálkovým ovládáním na klíčích. Zpracování nástavby rozhodně nebylo co vytknout!

Součástí vrcholné verze je i kombinace dálkových bi-xenonů a LED diod pro denní svícení a leštěné nástupní prahy, které trošku limitují jízdu v terénu. Amarok je tedy na poměry evropských pick-upů pořádný kus auta a nám se jeho osobitý design líbí. Edici Aventura zvolí ti, kteří z nějakého důvodu chtějí terénní pick-up, ale s větší dávkou stylu, než nabízí konkurence, protože velký Amarok skutečně strhává kolem sebe notnou dávku pozornosti.

Jede skvěle, ale do těžkého terénu moc není

Jak jsme zmínili hned v úvodu, pod kapotou našeho Amaroku byla nejsilnější varianta šestiválcového motoru o výkonu 190 kW (258 k) a s točivým momentem 580 Nm. Motor je to skvělý, má slušný zvukový projev a na velikost pick-upu skvělou akceleraci.

IMG_9923

Osmistupňový automat při běžné silniční jízdě naprosto hladce a bez prodlevy řadí a nelze mu tedy nic vytknout. Automobil je postaven na žebřinovém nosném rámu, zadní náprava je tuhá, přední kola jsou zavěšena na dvojitých příčných ramenech. Teď bychom měli napsat, že Amarok se zadní tuhou nápravou uskakuje, ale z našeho pohledu je to naprosto komfortní svezení hodné vozu kategorie SUV, a to i přes 20palcová kola a vysokou světlou výšku! 

Cestování rychlostmi kolem 160 km/h je zcela klidné. Jízdními vlastnostmi patří Amarok na samotný vrchol svého segmentu, a i na rozbitých silnicích působí zcela stabilně. Pokud se vydáte do terénu, Amarok disponuje trvalým pohonem všech kol 4MOTION s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Je to jiné než u osobních vozů Volkswagen, kde je využit systém Haldex, který k přednímu pohonu připojuje automaticky zadní. Vozidlu nechybělo tlačítko na uzávěrku zadního diferenciálu (za příplatek) a disponovalo i režimem off-road. Terénní schopnosti Amaroku vzhledem k výbavě nepatří k nejlepším, a je tedy spíše vhodný do lehkého terénu a na nezpevněné silnice, kde je naprosto suverénně klidný. 

Kvalitní interiér z odolných plastů

Interiér je i přes použití tvrdších plastů skvěle navržený. Interiéru uprostřed dominuje displej palubního systému s velkými svislými výdechy klimatizace po stranách. Středový tunel je široký a v automobilu je celkově hodně místa. V Amaroku nenajdete nic jiného než u starších osobních vozů značky Volkswagen. Na interiéru je ale už znát věk, novinkám od VW se už zkrátka nevyrovná, vše se ještě tak krásně postaru. Edice Aventura disponuje komfortními sedadly, která jsou potažená kvalitní jemnou kůží, mají vyhřívání, a především možnost elektrického nastavení všemi směry včetně bederní opěrky. 

Místa pro hlavu i kolena je nadbytek, cestování je tedy jako v osobním autě a na omak se cítíte v interiéru Amaroku jako v luxusnějším automobilu kategorie SUV. Vysoký posaz umožňuje dobrý výhled z vozu ve všech směrech a dává posádce pocit opravdového bezpečí. V interiéru je také dostatek odkládacích přihrádek a minimálně tři 12V zásuvky na dobíjení.

Základní výbava testované edice je bohatá a obsahuje například komfortní sedadla ergoComfort, navigační systém Discover Media, nástupní schůdek s LED osvětlením, mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, zrcátka v elektrice, multifunkční kožený volant a mnoho dalšího. 

Závěr 

Luxusní Volkswagen Amarok není pro každého. Jeho cena je stále vysoká, patří k nejdražším na trhu a jeho terénní schopnosti nepatří k tomu nejlepšímu, co lze v kategorii pick-upů dostat. Jízdní vlastnosti jsou ale na špičkové úrovni a motor je to nejlepší, co může Volkswagen nabídnout. Ruku na srdce, kdo by chtěl Amarok, zvláště v edici Aventura a s 20palcovými koly, trápit v těžkém terénu?

Amarok Aventura je zkrátka stylový pick-up, který by měl především strhávat pozornost. Amarok nás opět naprosto nadchl, zaměřením to je ale spíše alternativa k SUV než tvrdý pracant pro lesníky nebo stavaře. A hlavně nebudou! Volkswagen je už přestal vyrábět! Je to jeden z posledních pick-upů na trhu s motorem V6, když to Mercedes s třídou X už také vzdal. Tak že pokud o něj máte zájem, tak rozhodně neotálejte s koupí. Je to na dnešní poměry až krásně jednoduchý stroj, který perfektně funguje a má opravdu skvělý projev motoru. 

Volkswagen Amarok V6 Aventura 3,0TDI 4Mot 8AUT

  • Zdvihový objem: 2967 cm3
  • Maximální výkon: 190 kW/259 koní 
  • Maximální točivý moment: 580 Nm/1400–3000 1/min
  • Nejvyšší rychlost: 207 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 8,7 l/100 km
  • Provozní hmotnost: 2416 kg
  • Užitková hmotnost: 792 Kg
  • Přívěs nebrzděný/brzděný: 750/3500 kg
  • Délka × šířka × výška: 5321 x 1954 x 1834 mm
  • Nákladový prostor: 2,52 m2
  • Cena testovaného modelu: 1 748 513 Kč včetně DPH
Předchozí

GEFCO uzavřelo partnerství s firmou Polestar

Volkswagen uvádí na trh exkluzivní model Golf GTI Clubsport 45

Další