Do ulic Paříže vyrazí další nové vodíkové taxíky Toyota Mirai. Firma HysetCo, které patří pařížský provozovatel vodíkových taxi Hype, koupila známou pařížskou taxislužbu Slota a vymění celý její vozový park. To je 600 dieselových automobilů za bezemisní Toyoty Mirai, s motory poháněnými vodíkem.
HysetCo chce přesvědčit i další provozovatele taxi, aby před Olympijskými hrami, které se uskuteční v Paříži v roce 2024, brázdilo ulice hlavního města Francie 10 tisíc taxivozů s vodíkovými motory.
HysetCo je firma se specializuje na dopravu vozy poháněnými vodíkem a patří jí světově nejrozsáhlejší flotila vodíkových automobilů značky Hype. Na tento nákup shromáždila od investorů 80 milionů EUR.
Sedany Toyota Mirai jezdí na elektromotor napájený energií z palivových článků. HysetCo doufá, že se podaří vyměnit všechny dieselové vozy za vodíkové do konce tohoto roku.
Nové i vlastní vodíkové čerpačky
V Paříži a okolí rozšíří síť vodíkových čerpacích stanic o další, financované z fondů vládní Agentury pro ekologickou transformaci, evropské organizace Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking a samosprávných orgánů regionu Ile-de-France.
HysetCo současně plánuje do konce roku 2024 rozšířit vlastní síť vodíkových čerpacích stanic na cca 20. Letos firma otevře dvě nové stanice, které se připojí ke třem stávajícím.
V současné době působí v Paříži asi 100 vodíkových taxi Toyota Mirai pod značkou Hype. Tento automobil představuje pohodlný pracovní nástroj pro taxikáře, jeho dojezd je totiž srovnatelný s dojezdem aut se spalovacími motory, přičemž natankování pohonných hmot trvá jen 3 minuty.
Toyota Mirai není jen ekologické auto, které neemituje CO2 ani zplodiny a negeneruje hluk. Je to rovněž komfortní sedan střední velikosti s prostorným interiérem a úložným prostorem, který se dokonale osvědčil v roli taxíku.
10 tisíc nových Mirai v rámci příprav na Olympijské hry
HysetCo má v plánu vyměnit v Paříži a okolí 10 000 taxivozů se spalovacími motory za Toyoty Mirai. To je jedna pětina všech taxíků v tomto regionu. Firma hodlá svého cíle dosáhnout do konce roku 2024, především v souvislosti s přípravami Paříže na roli hostitele Olympijských her v roce 2024 roku. Náklady na používání vodíkových Toyot budou srovnatelné s náklady na vozy s konvenčními spalovacími motory.