Volkswagen Caddy Cargo: Pracant s rodinnými předpoklady

| |

Nový Volkswagen Caddy je vybavený novou koncernovou platformou MQB stejně jako nový Golf. Inovativně pojatý interiér s minimalizací počtu tlačítek je znakem nové generace vozu. Obstojí tato kombinace u zákazníků?

Nový Volkswagen Caddy vstoupil sebevědomě na český trh v lednu 2021 svou pátou generací. První generace začala výrobou již v roce 1978. Od té doby bylo vyrobeno více než 3,1 milionu vozů Caddy čtyř generací. Jen v roce 2019 Caddy tvořil 38 % celkového prodeje značky Volkswagen Užitkové vozy. Volkswagen představil Nový Caddy 5 ve statické světové premiéře již v únoru 2020 a v říjnu téhož roku následovala mezinárodní dynamická prezentace s prvními testovacími jízdami. 

Využití nákladového prostoru

Volkswagen Caddy Cargo má nákladový prostor o objemu 3,1 m3. V modelu Caddy Cargo Maxi je k dispozici objem 3,7 m3. V Caddy Cargo Maxi s dlouhým rozvorem a širšími bočními posuvnými dveřmi je navíc místo pro dvě europalety, které lze nakládat nejen zadními křídlovými dveřmi, ale také zboku.

Zadní křídlové dveře jsou poprvé plechové i v oblasti oken. Při testu jsme v průběhu týdne nakládali břemena do celkové hmotnosti 500 kg a nenašli jsme žádná omezení. Zavazadlový prostor je opatřený bezpočtem ok k zachycení přepravovaného materiálu. Řemeslníci, kterým jsme nový Caddy ukazovali, se ale shodli, že z důvodu prostoru na přepravu nářadí a zboží si bude potřeba opatřit prodlouženou verzi Maxi. 

Motor s výkonem 122 koní

Stejně inovativní jako asistenční systémy jsou i nové čtyřválcové motory. Nový evoluční stupeň agregátů je bez výjimky vybavený filtry pevných částic. Vznětové motory TDI jsou k dispozici ve třech výkonových verzích 55 kW (75 k), 75 kW (102 k) a 90 kW (122 k) ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou sedmistupňovou stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a poprvé jsou vybavené novým systémem Twindosing. V porovnání s předchůdci došlo použitím dvou katalyzátorů SCR a dvojnásobného vstřikování AdBlue k výraznému snížení emisí oxidů dusíku. Nádrž na AdBlue v novém modelu Caddy pojme necelých 15 litrů.

Motory TDI pro Volkswagen Caddy tak patří mezi nejčistější vznětové motory na světě. Při uvádění nového modelu na trh se ozývaly hlasy, že v konfiguraci chybí dříve velmi oblíbená 110kW verze. Po týdenním testu jsme se shodli, že současná nejvýkonnější 90kW verze je plně dostačující. Ani při větším zatížení vozu nedochází motoru síla. Dálničního limitu lze dosáhnout velmi rychle a rozhodně nebudete brzdou provozu. Ani v táhlých kopcích při větším zatížení není potřeba podřazovat. Motor se nechá i dost podtáčet a při zrychlování nemá problém se relativně rychle „sebrat“ a vytočit. Spotřebou jsme se po celou dobu testování převážně ve městě pohybovali kolem 5,5 až 6 litrů nafty. Nemusíte tak mít strach, že z 50litrové nádrže, kterou je Caddy vybavený, se bude nafta rychle ztrácet. 

Inspirativní exteriér

Designéři využili vhodné technické základny a navrhli mimořádně charismatickou karoserii. Designově výrazně propracovaný exteriér neujde pozornosti kolemjdoucích lidí a pozornosti řidičů. Při zastavení ve městě se nám několikrát stalo, že si lidé auto chtěli prohlédnout a posadit se.

Ohlasy byly vesměs pozitivní, automobil zkrátka disponuje velmi čistým designem. LED světlomety vpředu včetně LED světel pro denní svícení, které mají automatické ovládání, svítí naprosto úžasně, dokáží doslova noc proměnit v den a zpříjemňují tím užívání celého vozu. 

Inovativní interiér

Stejně jako u motoru, tak i v interiéru došlo ke kompletnímu přebudování. Bylo zachováno intuitivní ovládání všech základních prvků vyjma nastavení topení a dotykové jednotky ovládání světel. Systém topení je s ovládáním vyhřívání sedaček integrovaný do dotykové středové obrazovky. Po několika málo okamžicích si na tuto novinku ale zvykne prakticky každý řidič. Interiér lze na přání vybavit od kombinace analogových budíků s digitálním multifunkčním ukazatelem až po panel přístrojů „Digital Cockpit“ (zcela digitální verze).

Vybavení interiéru doplňují 2 x USB C, plnohodnotná zásuvka na 230 V a bezpočet odkládacích prostor včetně praktické přihrádky nad čelním sklem v prostoru řidiče a spolujezdce. Materiály jsou sice tvrdší, ale velmi dobře zpracované, užitkovému interiéru tak nebylo co vytknout. U testované verze nám chyběla pouze funkce zrcadlení mobilu. Tu bychom doporučili si pořídit. Při testu řídil auto i 210 cm vysoký řidič, který se pohodlně do vozidla vešel. Místa je tedy v novém Volkswagenu Caddy opravdu dost. 

Výrobní varianty nového Caddy

Volkswagen Caddy páté generace je samozřejmě k dispozici také jako kombi a MPV (s pěti nebo sedmi sedadly pro dlouhý i pro krátký rozvor), a to v nově nakonfigurovaných výbavových liniích Kombi, Caddy, Life a Style. Rodinné MPV klade hlavní důraz na design, komfort a bezpečnost.

Technickou vyspělost posouvají na novou úroveň nejmodernější extrémně úsporné motory TDI a TSI, vyspělý podvozek s novou zadní nápravou kombinující příkladný jízdní komfort s vysokým užitečným zatížením a inovativní asistenční systémy včetně systému Travel Assist pro asistovanou jízdu. Nový Caddy udává trendy rovněž v oblastech digitalizace a konektivity, mimo jiné digitalizovanou přístrojovou deskou s digitálními dotykovými plochami.

Cenová politika

Caddy Cargo s krátkým rozvorem a motorem 2.0 TDI o výkonu 55 kW (75 k) lze díky akčním cenám pořídit již od 399 000 Kč bez DPH. Osobní verze Caddy s krátkým rozvorem, motorem 2.0 TDI o výkonu 55 kW (75 k) a bohatou sériovou výbavou vyjde v rámci zaváděcích akčních cen na 519 000 Kč včetně DPH. Ceny ještě lépe vybaveného modelu Caddy Life začínají od 595 000 Kč včetně DPH, pokud si zákazník zvolí zážehový motor 1.5 TSI s výkonem 84 kW (114 k). Pro nejnáročnější zákazníky je připraven Caddy Style za neméně zajímavých 669 000 Kč včetně DPH (1.5 TSI). Samozřejmostí je záruka na 2+2 roky s omezením na 200 000 km v sériové výbavě všech verzí Caddy a Caddy Cargo.

Závěr

Volkswagen Caddy Cargo se osvědčil jako skvělá dodávka nejen na přepravu zboží po městě a okolí. Bez jediného zaváhání se s ním dá vydat i na delší trasy. Jen při vyšších rychlostech a silnějších poryvech větru musíte počítat kvůli větší boční ploše s větší náchylností na nestabilitu vozu. Poslední dny testu jsme měli šanci zkusit chování nového Caddy i na sněhu. Ani souvislá pokrývka sněhu a námraza výrazně neovlivní skvělé jízdní vlastnosti testovaného vozu. S nejvýkonnější naftovou variantou se nemusíte obávat nedostatku výkonu v jakékoliv situaci. Spotřeba po městě byla také vynikající. Už zbývá jen si vybrat tu nejvhodnější variantu a užívat si každodenní jízdu, při které oceníte funkčnost a sladění moderních technologií s dlouholetou tradicí a důrazem na kvalitu a ergonomii. Nový Volkswagen Caddy Cargo můžeme tedy rozhodně doporučit. 

Volkswagen Caddy Cargo 2,0 TDI

  • Zdvihový objem: 1968 cm3 
  • Maximální výkon: 90 kW / 122 koní 
  • Maximální točivý moment: 320 Nm/1600 1/min
  • Nejvyšší rychlost: 185 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 4,5 l/100 km
  • Provozní hmotnost: 1545 kg
  • Objem nákladního prostoru: 3,1 m3
  • Užitečná hmotnost: 707 kg
  • Délka × šířka × výška: 4500 x 1855 x 1856 mm
  • Základní cena: 573 075 Kč s DPH
  • Cena testované verze: 733 369 s DPH
Předchozí

Společnost Daimler plánuje rozdělení na dvě samostatné společnosti

Mercedes-Benz eCitaro poprvé vyzkouší ICOM transport v Třebíči

Další