Nový Peugeot e-Partner

| | ,

Značka Peugeot představuje nový Peugeot e-Partner, který doplňuje vozy Peugeot e-Expert (International Van of The Year 2021) a Peugeot e-Boxer. Peugeot Partner, jehož jednotlivé generace se setkaly s obchodním úspěchem a získaly řadu ocenění včetně titulu International Van of the Year 2019, byl od svého uvedení na trh v roce 1996 vyroben ve 2 000 000 kusech a prodává se ve více než 100 zemích.

Nová generace modelu Peugeot Partner přišla na trh v roce 2018 a okamžitě zaujala místo včele svého segmentu na evropském trhu. Nyní je k dispozici s plně elektrickým pohonem.

Elektrická technologie

Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Partner nabízí elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Expert (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Expert došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám zátěže užitkových vozů.

Obě verze (délky L1 i L2) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 275 km dle WLTP. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici.

Typy nabíjení:

  • Přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 31 hodin.
  • Přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 15 hodin.
  • Přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW).
  • Přes Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW).
  • Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.

Evoluce kokpitu 

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány.

  • Nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake.
  • Přepínač mezi 3 jízdními režimy.
  • Odkládací přihrádka v horní části se systémem indukčního nabíjení pro telefony.

Nový Peugeot e-Partner nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit.

  • Eco (60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení.
  • Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz.
  • Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění.

  • Mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem.
  • Vyšší, (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.

Všechny verze nového Peugeotu e-Partner jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinkou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Peugeot i-Cockpit prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu elektrických dodávek objevuje poprvé, s  10palcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné.Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Potěšení z jízdy a praktičnost v každodenníživotě

Ve voze nový Peugeot e-Partner se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič Peugeotu e-Partner ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 10,8 m (stopový průměr u standardní verze) usnadňuje používání vozu ve městě a výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Úložné prostory s kapacitou až 113 l byly navržené pro všestranné využití profesionálními řidiči. Jsou dobře přístupné a důmyslně rozmístěné po celékabině: odkládací schránka spolujezdce, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce a přihrádka spolujezdce v horní části palubní desky v místě, které se uvolnilo díky použití airbagu typu „bag in roof“. Tato schránka může být chlazená, nebo ji lze použít například k uložení notebooku s displejem 15“. Notebook je možné otvorem pro kabel také přímo v přihrádce nabíjet.

Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Užitečný objem 4,4 m³ u prodloužené verze (3,8 m3 u standardní verze) je identický jako u verze se spalovacím motorem.Užitečné zatížení 800kg, které je na nejvyšší úrovni na trhu, je specifické pro elektromotory. Nový Peugeot e-Partner nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Grip (použití v obtížných podmínkách).

Provozní náklady

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozidel najede v průměru méně než 200 km denně, je elektrická verze Peugeot Partner jasnou volbou. Dalším faktorem je i stále omezenější přístup do center měst, z nichž některá umožňují vjezd pouze elektrickým vozům. Všechny přednosti vozu Peugeot Partner byly u elektrické verze zachovány, bez jakýchkoliv kompromisů.

Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní TCO (provozní náklady) jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory.

Pro elektromobil platí:

  • Lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů.
  • Řada finančních pobídek (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpora pro firmy, pojistné a daňové odpočty).
  • Náklady na údržbu jsou nižší (přibližně o 50 % méně při provozu po dobu 48 měsíců).
  • Nižší náklady na energii (až o 70 % nižší než u vozu se spalovacím motorem).
Předchozí

Mercedes-Benz Trucks je opět jedničkou mezi dovozci nákladních automobilů nad 6 tun celkové hmotnosti v ČR.

Představení modelů Volvo FM a FMX s kabinou pro posádku

Další