Nový náboj pro přepravce

| |

Města bez emisí a bez hluku. O takovou budoucnost stojí mnozí. A výrobce automobilů Mercedes-Benz dělá vše pro to, abychom v takovém světě žili již dnes.

Mercedes-Benz již řadu let usilovně vyvíjí technologii elektrického pohonu vozů. A to jak osobních, tak i užitkových a nákladních. Každá ze zmíněných kategorií vyžaduje to své. Zatím co v osobních vozech je kladen důraz na dlouhý dojezd, zákazníci užitkových vozů upřednostňují nižší hmotnost, větší nákladový prostor a rychlejší dobíjení. Výsledkem těchto požadavků je nový eSprinter. „Značka Mercedes-Benz se intenzivně věnuje alternativním pohonům pro užitková vozidla již několik desetiletí. Pozitivní ohlasy zákazníků na naše vozidla nás samozřejmě velmi těší, stejně jako tržní podíl 48 % v segmentu elektricky poháněných dodávek Mid&Large size vans v ČR,“ Říká k tématu František Mühlfeit z Mercedes-Benz Česká republika.

Přepravní společnost GLS má nyní tucet nových přírůstků do své vozové flotily. Plně elektrické eSprintery, které odvádějí svou práci spolehlivě, čistě a zanechávají za sebou jen skvělý dojem. GLS má s užitkovými vozy Mercedes-Benz letité zkušenosti. V jejích barvách jezdí po ČR již přes padesát vozů této značky a přepravní společnost nemá důvody ke stížnostem. Elektrická varianta eSprinter byla navíc přímo ušitá na míru pro tento druh práce. Dojezd až 158 km je pro městský a příměstský provoz optimální. Při použití nabíjecího zařízení se stejnosměrným proudem a výkonem 80 kW lze vozidlo nabít za 30 min. Z 400 V zásuvky se dodávka dobije za 8 hodin, z klasické 230 V zásuvky pak za 15 hodin. Vůz má zároveň vyšší užitečné zatížení i snadno dostupný přepravní prostor. A přesně to GLS i její kurýři potřebují.

Tyto elegantní a tiché vozy budoucnosti byly oficiálně předány řediteli GLS Pavlovi Včelovi v úterý 20. 7. Ten k této příležitosti uvedl: „GLS potřebuje pro zajištění spolehlivé přepravy odpovídající vozidla, proto zavádíme do provozu i ověřené bezemisní dodávky a nákladní elektrokola. Využití elektrických vozidel je jedním ze způsobů, jak snížit uhlíkovou stopu.“ Česká pobočka přepravce tak následuje trend nastavený sousedským GLS v Německu, kde eSprintery již delší dobu spolehlivě slouží.

A jak vozy nové generace vidí samotní kurýři? „Během testování jsem s dodávkou najel přes 500 km a musím říct, že jsem byl s jejím ovládáním spokojený. Dodávka je tichá, zrychluje i brzdí systémem rekuperace. Příjemná jsou také pádla pod volantem, která regulují jízdní režim,“ pochvaluje si Zbyněk Strašík, kurýr GLS Česká republika.

Předchozí

Elektromobilita má zelenou, ale naráží na bariéry

ORLEN Unipetrol a ČEZ rychle rozšiřují nabídku sítě Benzina ORLEN o elektrickou energii

Další