Města bez emisí a bez hluku. O takovou budoucnost stojí mnozí. A výrobce automobilů Mercedes-Benz dělá vše pro to, abychom v takovém světě žili již dnes.
Mercedes-Benz již řadu let usilovně vyvíjí technologii elektrického pohonu vozů. A to jak osobních, tak i užitkových a nákladních. Každá ze zmíněných kategorií vyžaduje to své. Zatím co v osobních vozech je kladen důraz na dlouhý dojezd, zákazníci užitkových vozů upřednostňují nižší hmotnost, větší nákladový prostor a rychlejší dobíjení. Výsledkem těchto požadavků je nový eSprinter. „Značka Mercedes-Benz se intenzivně věnuje alternativním pohonům pro užitková vozidla již několik desetiletí. Pozitivní ohlasy zákazníků na naše vozidla nás samozřejmě velmi těší, stejně jako tržní podíl 48 % v segmentu elektricky poháněných dodávek Mid&Large size vans v ČR,“ Říká k tématu František Mühlfeit z Mercedes-Benz Česká republika.
Přepravní společnost GLS má nyní tucet nových přírůstků do své vozové flotily. Plně elektrické eSprintery, které odvádějí svou práci spolehlivě, čistě a zanechávají za sebou jen skvělý dojem. GLS má s užitkovými vozy Mercedes-Benz letité zkušenosti. V jejích barvách jezdí po ČR již přes padesát vozů této značky a přepravní společnost nemá důvody ke stížnostem. Elektrická varianta eSprinter byla navíc přímo ušitá na míru pro tento druh práce. Dojezd až 158 km je pro městský a příměstský provoz optimální. Při použití nabíjecího zařízení se stejnosměrným proudem a výkonem 80 kW lze vozidlo nabít za 30 min. Z 400 V zásuvky se dodávka dobije za 8 hodin, z klasické 230 V zásuvky pak za 15 hodin. Vůz má zároveň vyšší užitečné zatížení i snadno dostupný přepravní prostor. A přesně to GLS i její kurýři potřebují.
Tyto elegantní a tiché vozy budoucnosti byly oficiálně předány řediteli GLS Pavlovi Včelovi v úterý 20. 7. Ten k této příležitosti uvedl: „GLS potřebuje pro zajištění spolehlivé přepravy odpovídající vozidla, proto zavádíme do provozu i ověřené bezemisní dodávky a nákladní elektrokola. Využití elektrických vozidel je jedním ze způsobů, jak snížit uhlíkovou stopu.“ Česká pobočka přepravce tak následuje trend nastavený sousedským GLS v Německu, kde eSprintery již delší dobu spolehlivě slouží.
A jak vozy nové generace vidí samotní kurýři? „Během testování jsem s dodávkou najel přes 500 km a musím říct, že jsem byl s jejím ovládáním spokojený. Dodávka je tichá, zrychluje i brzdí systémem rekuperace. Příjemná jsou také pádla pod volantem, která regulují jízdní režim,“ pochvaluje si Zbyněk Strašík, kurýr GLS Česká republika.