Legendární Mitsubishi L200 v posílené verzi

| |

Historii úspěšných pick-upů od Mitsubishi není potřeba blíže představovat. Od roku 1978 jich bylo vyrobeno už více než 4,7 milionu kusů. Zákazníci je vyhledávají pro jejich odolnost a užitné vlastnosti, které prokazují jak při práci, tak i v těžkém terénu. Nově přišla na český trh verze Plus s vyšším výkonem od společnosti Steinbauer. 

Nové Mitsubishi L200, v zahraničí známé jako Triton, poznáte na první pohled díky přepracované přídi, která je opravdu výrazná, robustní a skoro až dramatická. Minulou generaci pick-upu L200 si zákazníci vybírali převážně kvůli odolnosti a užitným vlastnostem, které automobil prokazuje jak při práci, tak i v těžkém terénu. Jak jsme již zjistili dříve, pod kabátem je to stále stejný drsňák jako byly předchozí verze, a k tomu ještě vylepšený o mnoho užitečných věcí. Jízda je na rámový off-road opravdu komfortní a celé je to vyladěné k dokonalosti. Jedinou slabinou byl ale motor, což se nově s posílenou verzí Plus změnilo. Pojďme se tedy podívat pod kapotu verze Plus. 

Zvýšený výkon pomohl

Výkon motoru v Mitsubishi L200 Plus byl navýšen ze současných 150 koní na 173 koní a kroutící moment povyrost z 400 Nm na 502 Nm. Na výkonu auta to je rozhodně znát! Mitsubishi využívá pro navýšení výkonu spolehlivou technologii úpravy parametrů motoru od společnosti Steinbauer. Jednotka je přizpůsobena přímo na parametry L200, kdy přináší významné zlepšení parametrů, při zachování plynulého průběhu v celém spektru otáček. Certifikace je zaručena schváleními TÜV Austria a Ministerstva dopravy ČR. V zákaznickém ceníku budou tyto vozy označeny jako verze L200 Plus. Současně bude v zákaznickém ceníku tato možnost také komunikována jako doplňkový výkonový paket. Jako dodatečně montované příslušenství bude tedy mít cenu 31 900 Kč vč. DPH.

Motor je určitě o notnou dávku méně hlučný než motor v předchozí generaci, ale stále víte, co „klepe“ pod kapotou. Pohonná jednotka je naprosto skvěle spřažena s šestistupňovým automatem, který si s motorem opravdu rozumí. Ovšem ani po přidání výkonu nečekejte od nové L200 sportovní výkony, zrychlení je velmi pozvolné. Ale snad nechcete od pick-upu, který si opravdu nehraje na SUV, sportovní výkony.

Dálniční rychlost zvládá auto naprosto s přehledem a uvnitř je ticho a komfort. Po celou dobu testování jsme se se spotřebou pohybovali od 8 litrů do 10 litru na 100 km, v závislosti na terénu a prostředí, kde jsme zrovna s automobilem byli. Spotřeba tedy vůbec nebyla špatná na daný typ vozidla! Zajímavostí byl ale zvuk této „show“ verze. V automobilu byl zabudovaný reproduktor a přes mobilní aplikaci jste si mohli zvolit různé zvuky. Tak že dle zvuku se z naftového Mitsubishi stal drsný pick-up s V8 pod kapotou a otevřeným výfukem. Byla to opravdu legrace a kolemjdoucí lidé absolutně nechápali, kde se v takovém autě vzal takový zvuk. 

Povedený interiér

Interiér je doopravdy pěkný, je moderní a zároveň robustní. Nikde nic nevrže, některé materiály jsou měkčené a celé to prostě sedí k exteriéru vozidla. Skvělé jsou například úložné prostory na drobnosti, třeba přihrádka na telefon vpředu i vzadu, stejně tak jako nové USB porty pro přední i zadní cestující. Oproti minulé generaci je nový design přístrojů s vyšším kontrastem zobrazení, novou grafikou a přehledným středovým LCD displejem.

Infotainment uprostřed palubní desky je intuitivní a jednoduchý, žádné složitosti, a to máme rádi! Naprosto skvělá jsou nová přední sedadla, která jsou skutečně komfortní a elektricky nastavitelná, a kožený volant, který najdete ve všech výbavách od Invite až po Instyle. Uvnitř se naprosto komfortně cestuje ve čtyřech lidech, kupodivu i v pěti to jde a nikdo si nestěžoval. Nechybělo kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová klimatizace, senzory deště nebo bezklíčový vstup. Skvělá jsou LED světla, která jsou už dnes skoro u všech nových vozů standardem. Vše přispívá bezpečnosti, protože z automobilu je skutečně dobrý výhled do všech stran. Navíc byla v autě namontovaná minimalistická LED rampa na střeše. 

Vzhled se povedl

Mitsubishi L200 na první pohled poznáte podle přepracované přídě s úzkými světlomety a skutečně masivní přední maskou, ve stylu nového designérského směru značky, kterému se říká dynamický štít. Předek je tedy vyšší (kapota je vyšší o 40 mm oproti minulé generaci), hranatější a celá maska chladiče je doslova dominantou vozu. Prvky na přídi jsou ve tvaru bumerangu, což je zajímavý designérský prvek! Pick-up je tedy díky novému a velmi povedenému designu opticky velmi široký a masivní.

Spodní část nárazníků je výraznější a umožňuje nájezdový úhel plných 30°, což vůbec není špatná hodnota! Zcela přepracovaná byla také zadní část, zvláště ložná plocha, která je nyní ještě o něco praktičtější. Nová jsou také výrazná zadní LED světla, která tak doplňují celkový povedený design. Vzadu je opravdu masivní nárazník a traverza, která chrání automobil před poškozením při nájezdovém úhlu, který je 22°. Boční nášlapy jsou dostatečně široké, jen si člověk musí při nastupování a vystupování dávat pozor, aby si nezašpinil nohavice kalhot. Protože Mitsubishi málokdy bude čisté, jelikož s ním opravdu chcete do terénu! 

V terénu se neztratí

Nová generace je postavena na stejném technickém základu se žebřinovým nosným rámem jako předchůdce, ale vše bylo přepracované. Došlo například ke změnám v oblasti předních nosníků karoserie ke zvýšení tuhosti celé přední části, zesíleny byly také zadní rohy korby. Ke změnám došlo i na podvozku, kde nyní mají listová pera šest místo pěti listů. Tím samozřejmě došlo kromě jiného ke zvýšení užitečné hmotnosti. Vpředu jsou použity nové pružiny i objemnější tlumiče.

To vše se příjemně podepsalo na komfortu jízdy! U ruční brzdy, která není elektrická, ale stále klasická „páka“, se nachází otočné kolečko, které upravuje režimy pohonu kol. Super Select 4WD-II byl původně vyvinutý pro model Pajero, umožňuje řidiči zvolit nejvhodnější nastavení podle aktuálního terénu a jízdních podmínek. Lze jej přepínat mezi režimy 2WD a 4WD bez nutnosti zastavovat až do rychlosti 100 km/h, samozřejmě s výjimkou režimů 4WD Low/Lock pro jízdu v extrémních podmínkách.

IMG_0445

Součástí systému je uzávěrka mezinápravového diferenciálu, která zajišťuje mimořádné schopnosti při jízdě v terénu. Když není zařazena uzávěrka mezinápravového diferenciálu, L200 využívá samosvorných schopností mezinápravového diferenciálu Torsen LSD. Nové jsou také off-road režimy, a to GRAVEL (štěrk), MUD/SNOW (bahno/sníh), SAND (písek) a ROCK (kamení, pouze v režimu 4LLc). Dobrým pomocníkem je také asistent pro sjíždění svahů s názvem HDC, který je hned vedle kruhového ovladače přepínajícího druh pohonu. 

Závěr

Nové Mitsubishi L200 je velmi povedený vůz, který můžeme doporučit. Říkali jsme to již dříve a říkáme to i teď. Posílení výkonu automobilu rozhodně prospělo. Stále se jedná o drsné auto do terénu, které je postavené na rámu a opravdu hodně vydrží! Skvělé je, že posílení výkonu si můžete přikoupit a jako dodatečně montované příslušenství bude mít cenu 31 900 Kč vč. DPH. Nově si také můžete prodloužit záruku na 7 let! Výjimečnost této prodloužení záruky na 7 let / 150 000 km spočívá v tom, že po celou dobu jejího trvání zaručuje vozidlu, krytí v rozsahu plné tovární záruky. Při vzniku závady jsou opravy na rozdíl od originální záruky výrobce propláceny v komerčních cenách. 

Mitsubishi L200 Instyle Plus

  • Zdvihový objem: 2268 cm3
  • Maximální výkon: 127 kW / 173 k 
  • Maximální točivý moment: 502 Nm
  • Nejvyšší rychlost: 176 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 9,7 l/100 km
  • Hmotnost brzděného přívěsu: 3100 kg
  • Ložná plocha: 1520/1470/475 mm
  • Rozměry: 5305 x 1815 x 1775 mm
  • Cena testované verze: 1 060 250Kč s DPH
Předchozí

10 let logistický partner pro Kronospan

Chytré řazení přináší ještě více místa

Další