I přes těžkou situaci v roce 2020 si trh s manipulační technikou vedl dobře

| |

Trh s manipulační technikou v České republice zaznamenal v průběhu loňského roku pokles o téměř 13 % oproti předchozímu roku. Propad byl nejpatrnější během dlouhé jarní karantény způsobené pandemií COVID-19. I přesto se však v průběhu roku 2020 prodalo téměř 8.900 vozíků, což je vzhledem k aktuální situaci na trhu dobrý výsledek a dokazuje sílu českého průmyslu a obchodu. 

Největší pokles oproti předchozímu roku postihl segment spalovacích vozíků, který zažil propad o téměř 30 %. Podíl spalovacích vozíků k celkovému počtu prodaných vozíků v roce 2020 tvořil jen 13,7 %, přičemž ještě před 2 lety to bylo 18 % a to i přesto, že platnost emisní normy EURO Stage V byla odsunuta až na rok 2021. Z toho důvodu lze i do budoucna očekávat další ústup spalovacích vozíků ve prospěch elektrických, které je mohou už dnes plně nahradit i v tvrdých venkovních podmínkách.

Pozitivní důsledky pandemie 

Pandemie COVID-19 měla v některých segmentech i pozitivní důsledky. Vratislav Přibyl, ředitel společnosti Jungheinrich ČR, říká: „V jejím průběhu vznikl tlak na retail a e-commerce kvůli zavřeným obchodům a nutnosti doručování domů. Z toho vytěžil sektor nízkozdvižných vozíků, který zažil oproti loňskému roku výrazný nárůst. Konkrétně oblast nízkozdvižných vychystávacích vozíků zaznamenala dokonce nárůst o 50 % oproti předchozímu roku“. V tomto segmentu Jungheinrich se svým více než 50 % podílem dlouhodobě kraluje zejména díky vysokému výkonu a ergonomii vozíků ECE.

Oblíbenost elektrických vozíků

Lithium-iontové baterie coby pohon elektrických vozíků jsou čím dál tím víc oblíbené. Jejich procentuální zastoupení v porovnání s klasickými olověnými akumulátory rok od roku roste. V roce 2020 jejich podíl na počtu prodaných elektrických vozíků Jungheinrich dosáhl 29,2 %, což je o více než sedmi procentních bodů více, než tomu bylo v roce 2019. Důvodem jsou nesporné výhody, které Li-Ion baterie přináší. Žádná údržba, krátké časy dobíjení, možnost mezidobíjení a non-stop provoz bez nutnosti výměny baterie. Jungheinrich navíc nabízí pěti letou záruku na baterie a možnost bezplatného návratu k původní technologii v prvních šesti měsících. 

Předchozí

DB Schenker transformuje svoji IT infrastrukturu

ICA Sweden začíná svou cestu elektrifikace s Volvo Trucks

Další