Hasičský speciál Scania pro Letiště Praha – Vodochody

| |

Hasičská jednotka na letišti Praha – Vodochody je vázána přísnými mezinárodními předpisy, které mimo jiné stanovují velmi brutální dojezdové časy. První zasahující vozidlo musí být na kterémkoliv místě vzletových a pojezdových tratí už do tří minut po nahlášení události. I z těchto důvodů je hasičské vozidlo nadstandardně vybaveno. 

Vozidlo Scania P 500 je mimo jiné vybaveno řadou „leteckých“ specialit. Unikátní je například tlačítko pro nastartování motoru, které je umístěno na karosérii vozidla u dveří řidiče. Podvozek je pak možné chladit pomocí speciálních trysek a vozidlo má také stálý pohon všech kol. Aby tato cisternová automobilová stříkačka splnila požadavky na zrychlení ICAO, činí výkon třináctilitrového šestiválce 500 koní, což je mezi hasičskými speciály také nadstandardní hodnota. 

1

Nástavba od společnosti Kobit je pak mimo jiné opatřena odnímatelnou lafetovou proudnicí se jmenovitým výkonem 2.000 l.min-1, délkou účinného dostřiku plným proudem nejméně 50 m a nádržemi na až 4 099 litrů vody a 249 litrů pěnidla. 

Hasičský záchranný sbor podniku AERO Vodochody AEROSPACE a.s. ve stávající podobě vznikl současně s přestěhováním firmy do Vodochod v roce 1953. V současnosti má 34 profesionálně vycvičených zaměstnanců, kteří plní svěřené úkoly hned na třech frontách. Hlavními úkoly jsou samozřejmě požární ochrana podniku a zabezpečení letového provozu na firemním letišti, třetím pak zajištění zásahové činnosti mimo firmu v rámci IZS. 

Již od svého vzniku má HZSP Aero dobré jméno a dlouhou tradici při poskytování pomoci u všech typů mimořádných událostí v okolním regionu. Díky výbornému vztahu a spolupráci s HZS Středočeského kraje i GŘ HZS ČR je jednotka HZSP smluvně zařazena v krajském poplachovém plánu v okruhu cca 15 km od místa dislokace jednotky, včetně vybraných úseků dálnice D8. Toto zařazení a aktivní zásahová činnost v rozsahu cca 150 výjezdů mimo podnik ročně přináší zřizovateli jednotky téměř nulovou fluktuaci hasičů a především neocenitelnou a nejlepší možnou formu výcviku při ostrém zásahu. Takto vycvičený a zkušený personál pak může své znalosti a dovednosti zúročit při práci pro mateřskou firmu a letiště. Výmluvná je také skutečnost, že na soutěžích ve vyprošťování jednotka pravidelně dosahuje předních umístění.

Není tedy náhodou, že jednotka HZSP AERO Vodochody AEROSPACE a.s. jako první a doposud jediná podniková jednotka v ČR získala dotaci na pořízení nové CAS z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů ve výši 2,5 milionu korun. Zbývající část do celkové pořizovací hodnoty téměř 8,5 milionu korun včetně DPH pak hradil zřizovatel jednotky, AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Předchozí

GEFCO digitálně transformuje dodavatelský řetězec

Kolik letů je třeba na přepravu 247 koní z Lutychu do Tokia?

Další