Goupil G6: První užitkové vozidlo, které dává smysl

| |

Značka Goupil je výrobcem elektrických užitkových vozidel s více jak 20 letou tradicí. Do České republiky jsou tyto lehké užitkové elektro vozy dováženy výhradním distributorem, firmou EUROGREEN CZ, s.r.o.

Firma Eurogreen je renomovanou firmou s více jak dvacetiletou tradicí na českém trhu. V posledních letech rozšiřuje svůj sortiment o lehké užitkové vozy značky Goupil. V rámci třídenního testu jsme se pokoušeli odhalit silné a slabé stránky vozu a jeho cílovou uživatelskou skupinu. Celý test probíhal v součinnosti s pracovníky zaměřenými na komunální a zahradnické služby přímo v praxi v každodenním provozu. Na užitkový test se nám do ruky dostal předsériový exemplář. 

Využití vozu

Podvozek vozu lze na přání zákazníka vybavit sklápěčem, nosičem kontejnerů, popelářskou nástavbou, skříňovou nástavbou a dokonce i sypačem na zimní službu.

Z toho vyplývá téměř neomezené možnosti využití vozu jako příměstského a především městského lehkého užitkového vozu. 

Elektromotor

V současnosti si lehká užitková elektroauta v komunální sféře hledají své uplatnění. Námi testovaný vůz disponoval dostatečným výkonem ve všech směrech.

Výkon je postupně dobře dávkovatelný a nedochází ke zbytečnému opotřebení kol na hnané nápravě. Ručně lze nastavit míru rekuperace páčkou na volantu. Ovládání a jízda je zcela intuitivní a logická.

Baterie a reálný dojezd

Námi testovaný vůz byl osazen bateriemi o kapacitě 28,8 kWh. Celková hmotnost baterií je pouze 256 kilogramů. Celkový dojezd udávaný výrobcem dle metodiky WLTP je až 153 kilometrů. A jak je tomu ve skutečnosti? Vůz jsme přebírali nabitý na necelých padesát procent.

To v nás na první pohled vzbudilo trochu rozpaky. Bez problému jsme urazili s takto nabitým vozem přes dvacet kilometrů a ještě zvládl více jak dvouhodinové nasazení při svozu městského odpadu. Další dny už vzhledem k plně nabitým bateriím nebyl vůbec žádný problém. Baterie jsme dobíjeli základní nabíječkou z 230 voltové zásuvky během noci na provozovně.

Baterie je samozřejmě možné dobíjet také na rychlonabíječkách. Výrobce samozřejmě upřednostňuje pomalé nabíjení, které zbytečně nezkracuje životnost akumulátorů.

Jízdní dojmy

První usednutí ve voze ve váz vzbudí trochu dojem bezradnosti. Přece jenom ovládání vozu je trochu odlišné od konvenčních vozů.

Například ovládání topení je trochu jinak řešené než jsme zvyklí. Po krátkém zaškolení jsou řidiči schopni vůz bezproblémově ovládat. Vzhledem k užitečnému zatížení 1000 kaligramů se vůz stává pomocníkem ve všech směrech.

Závěr

Goupil G6 je primárně určen pro komunální využití s reálným denním nájezdem do 100 kilometrů. Vůz přes dobití z běžné zásuvky během noci je schopen tuto porci kilometrů, i v chladném počasí, s přehledem zvládnout. Ani větší stoupání a plné naložení vozu nejsou pro G6 problémem. Veškeré námi najeté kilometry byli v pohodě a vzhledem k propracovanému interiéru si vozidlo u našich kolegů našlo zalíbení. Jednoduchá konstrukce, vysoký reálný dojezd, výtečně fungující příslušenství v nás utvrdilo dojem, že tyto vozidla v městském provozu mají své místo do budoucnosti jasné. Ovládání vozu je jednoduché a nevyžaduje na řidiči zvláštní znalosti a dovednosti. Vzhledem k tomu, že jsme měli v testu předsériovou verzi vozu, tak naše očekávání bylo více než naplněné. Jen tak dále!

Goupil G6

  • Maximální výkon: 62 kW
  • Maximální točivý moment: 182 Nm 
  • Nejvyšší rychlost: 80 km/h
  • Celková přípustná hmotnost: 2600 kg
  • Užitečné zatížení: 1000 kg
  • Rozměry: 4796 x 2168 x 1921 mm
Předchozí

Citroën uvádí na trh My Ami Cargo

SsangYong zahajuje prodej nového Rextonu na českém trhu

Další