Celkem 36 elektrovozů FUSO eCanter zařadí do své flotily v jedenácti evropských zemích. První auta DB Schenker nasadil v roce 2018 v Berlíně pro přepravy zásilek v centru města, od roku 2019 začaly tyto vozy jezdit v Paříži, Frankfurtu nad Mohanem a ve Stuttgartu.
Přední poskytovatel pozemních přeprav v Evropě tak posiluje své aktivity v rámci strategie udržitelnosti a rozšiřuje využívání elektromobilů ve smíšených flotilách. DB Schenker vozy FUSO eCanter už od roku 2018 využívá v Berlíně pro přepravy zásilek v centru města. Od roku 2019 pak tyto vozy společnost zavedla také v Paříži, Frankfurtu nad Mohanem a Stuttgartu.
„DB Schenker je lídrem inovací v logistice a nyní se stáváme také lídrem v poskytování tzv. zelené logistiky. Zaměřujeme se na udržitelnost od první do poslední míle. Napříč Evropou s vozy FUSO eCanter ukazujeme, že bezemisní logistika je ve velkých městech dostupná už dnes. Jsme proto hrdí na to, že jsme mohli zajistit většinu letošní produkce vozů eCanter právě pro naše aktivity. Pro naše klienty to znamená stejnou kvalitu služeb, ale bez lokálních emisí,“ řekl Cyrille Bonjean, ředitel pro evropské pozemní přepravy v DB Schenker.
„Jsme nesmírně rádi, že jsme mohli partnerství s DB Schenker pozvednout na další úroveň s dodávkou 36 bezemisních nákladních vozů FUSO eCanter. Společně děláme velký krok v elektrifikaci městské logistiky, čímž přispíváme ke snížení hluku a emisní zátěže ve velkých městech napříč jedenácti evropskými zeměmi. Tato smlouva znamená dosud největší objednávku vozů eCanter a rádi bychom společnosti DB Schenker poděkovali za její dlouhotrvající důvěru ve vozy FUSO na naší společné cestě k CO2 neutrálním přepravám,“ řekl Hartmut Schick, Prezident & CEO Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) a ředitel Daimler Trucks Asia (DTA).
Bez emisí a hluku ve 20 evropských městech
FUSO vyrábí zmíněných 36 vozů pro DB Schenker ve své evropské továrně v portugalském Tramagalu. V následujících týdnech budou vozidla vybavena skříňovými nástavbami a zvedacími plošinami různých výrobců, díky kterým budou ideální pro doručování paletovaného zboží. Pro německý trh nástavby vyrobí firma Spier ze Steinheimu, která už se společností FUSO spolupracuje. Převzetí vozů FUSO eCanter proběhne před koncem tohoto roku na různých terminálech DB Schenker.
DB Schenker bude využívat elektrické lehké nákladní vozy s výkonem 129 kW a nosností 3,2 tuny nákladu pro městskou distribuci ve velkých evropských městech, jako je Oslo, Kodaň, Madrid, Salcburk, Vídeň, Hamburk, Řím nebo Milán. Celkem tak budou bezhlučné a bezemisní nákladní vozy doručovat zásilky klientům v centrech více než 20 evropských měst v Německu, Finsku, Dánsku, Velké Británii, Francii, Irsku, Nizozemí, Norsku, Rakousku, Španělsku a Itálii. Vozidlo tak bude nově uvedeno na trh ve Finsku, Rakousku, Španělsku a Itálii. Bezmála sedmiapůltunový nákladní vůz má minimální dojezd sto kilometrů a bez problému tak pokryje požadavky DB Schenker na kratší doručovací trasy v rámci velkých měst. Vozidla se nabíjejí přes noc a lze využít jak střídavý, tak stejnosměrný proud. S rychlonabíječkou je pak možné vůz dobít za pouhých 90 minut.
Posílením vzájemného partnerství se DB Schenker stal největším zákazníkem společnosti FUSO s celkem 41 vozy eCanter ve své flotile. Dosavadní zkušenosti s těmito vozy byly veskrze pozitivní. Řidiči chválí zejména okamžitou a plynulou akceleraci, funkčnost elektrického pohonu a absenci jakéhokoliv hluku nebo vibrací v kabině. Využití vozů v běžném provozu v posledních dvou letech pak společnosti DB Schenker potvrdilo, že jde o spolehlivé řešení pro ekologickou přepravu, a také o důležitou součást strategie udržitelnosti. Na cestě za CO2 neutrálními přepravami hraje svou roli také Mercedes-Benz eActros z portfolia Daimler Trucks, který slouží v tzv. inovační flotile DB Schenker v Lipsku.
FUSO eCanter je první plně elektrický malosériový nákladní vůz z portfolia Daimler Trucks. FUSO na trh komerčních vozů pro lokální distribuci vstoupil v roce 2017. Od té doby společnost dodala vozy řadě zákazníků v Evropě, Japonsku nebo ve Spojených státech. Doručení 36 vozidel společnosti DB Schenker znamená, že více než 200 vozů FUSO eCanter bude v každodenním provozu ve více než 14 zemích. Globální flotila FUSO eCanter doposud přesáhla milník 2,5 milionu ujetých kilometrů bez lokálních emisí.
Nyní inženýři Daimleru společně s uživateli sbírají data a zpětnou vazbu na základě každodenního provozu vozidel, profilů jejich trasy nebo způsobu jejich nabíjení. Tyto informace pomáhají při vývoji další generace vozů FUSO eCanter, jejichž spuštění sériové výroby je plánované do roku 2025. FUSO tak hraje klíčovou roli ve strategii udržitelnosti společnosti Daimler Trucks AG, která plánuje mít všechny nové vozy v Evropě, Severní Americe a Japonsku CO2 provozně neutrální do roku 2039.