DAF otevírá budoucnost s novou generací modelů XF, XG a XG⁺

| |

Společnost DAF představuje nový standard se zcela novou řadou nákladních vozidel. Nové modely XF, XG a XG+ nabízejí nejvyšší kvalitu, o 10% lepší účinnost paliva, celou řadu pasivních a aktivních bezpečnostních prvků a další úroveň luxusu v designu nákladních vozidel. Výroba nové generace DAF začíná v říjnu.

Evropská komise zavedla nové předpisy týkající se hmotností a rozměrů s cílem posunout hranice jak z hlediska snížení emisí (CO2), tak z hlediska bezpečnosti silničního provozu a pohodlí pro řidiče. Společnost DAF je prvním z evropských výrobců nákladních vozidel, který přichází s novou generací nákladních vozidel s velice atraktivním a velmi aerodynamickým designem a využívá tak rozšířený prostor vytvořený novými předpisy. Vozidla DAF nové generace mění pravidla hry: spojuje se v nich špičková efektivita, bezpečnost a pohodlí pro řidiče.

Už od odhalení první generace v roce 1997 je model DAF XF ikonickým ztělesněním značky – potěšením pro zákazníky a snem řidičů. Celkem se prodalo 650 000 vozidel řady XF. Zajišťují vynikající kvalitu a ziskovost svým majitelům ve více než 50 zemích. Různé generace modelu XF získaly ocenění „Mezinárodní nákladní vozidlo roku“.

Model XF nové generace

Společnost DAF nyní představuje novou generaci modelu XF. Vyznačuje se zcela novou konstrukcí kabiny s prodloužením o 160 mm vpředu pro nejlepší aerodynamiku v našem odvětví, nejvyšší energetickou účinnost a nejnižší emise CO2. Nová generace modelu XF má oproti svému předchůdci o 75 mm nižší základnu kabiny ve srovnání s vysoce oceňovanou a stále dostupnou kabinou XF Super Space Cab a Space Cab.

V kombinaci s velkým čelním sklem a velmi nízko posazenou linií těsnění oken to vede k bezkonkurenčnímu přímému výhledu, což přispívá ke špičkové bezpečnosti, zejména pokud jde o zranitelné účastníky silničního provozu. Výška pro stání v novém modelu XF je vynikající a v závislosti na poloze v kabině se pohybuje mezi 1900 mm a 2075 mm.

Nová generace XG a XG+

Kromě modelu XF společnost DAF představuje modely XG a XG+ a vytváří tak nový prémiový segment trhu, který maximálně využívá výhod nových předpisů týkajících se hmotností a rozměrů. Vedle předního dílu prodlouženého o 160 mm jsou oba vlajkové modely vybaveny zadní částí kabiny delší o celých 330 mm, což zajišťuje nepřekonatelný prostor pro práci, pobyt a spánek. Základna kabiny modelů XG a XG+ je o 125 mm vyšší než u modelu nové generace XF. Poloplochá podlaha poskytuje optimální kombinaci snadného přístupu s pouhými 3 schůdky a skvělou polohu k sezení pro vynikající přímý výhled.

Interiér kabiny DAF XG nabízí výšku pro stání od 1 985 mm do 2 105 mm a díky prodloužení vzadu je k dispozici obrovský vnitřní prostor. Nový model XG+ překonává všechna nákladní vozidla na trhu, pokud jde o prostor uvnitř kabiny. Výška střechy je ještě větší, což umožňuje nabídnout výšku pro stání až do působivých 2 220 mm. Tento model XG+ je skutečně špičkovým modelem řady DAF: nabízí oslnivou úroveň pohodlí a obytné pohodlí, které jsou v celém odvětví unikátní. To vše v kombinaci s nejlepší aerodynamikou v našem odvětví a přímým výhledem.

Atraktivní a praktický design

Nové generace XF, XG a XG+ se vyznačují krásným výrazným vnějším designem, který se vyznačuje atraktivním dopředu zužujícím se tvarem kabiny s hladce padnoucími panely karoserie a elegantně namontovaným čelním sklem a dveřmi pro vynikající aerodynamickou účinnost. Přední část kombinuje krásný design s požadavky danými předpisy. Výsledkem je aerodynamický tvar a vyšší bezpečnost pro zranitelné účastníky silničního provozu. Nákladní vozy nové generace XF, XG a XG+ mají stylovou masku chladiče s chromovanými prvky. Je zakončena výraznou lištou s logem s lesklým motivem, která zdůrazňuje třídu vozidel. Přívod vzduchu je úhledně integrován do přední části, což přispívá k robustnímu, ale elegantnímu designu, který je dále vylepšen výraznou mřížkou chladiče, která zdůrazňuje prodlouženou přední část. Elegantně navržený a pěkně integrovaný ocelový nárazník má kompozitní povrch a skládá se ze tří prvků, které kombinují nejnižší zranitelnost s nízkými náklady na opravu v případě poškození.

Klíčovým designovým prvkem jsou stylové full LED světlomety, korunované charakteristickými světly pro denní svícení a integrovanými světly do zatáček, které vytvářejí rázný podpis a poskytují v noci nebývalé vidění. Skvělý vzhled nákladního vozu podporují nádherné střešní světlomety LED Skylights – u modelů XG a XG+ standardní – se zvláštním designem pro každý model. Boční strany kabiny vykazují stejnou eleganci jako přední část. Design je elegantní a hladký, přičemž stoupající linie vozidlu propůjčují dynamický vzhled.

Kvalita podle návrhu

V nové generaci DAF byly použity pouze ty nejlepší materiály. Pro konstrukci kabiny je použita lehká, vysoce pevná ocel a v celém interiéru jsou hojně používány prvotřídní měkké materiály a kůže.

Nová generace DAF byla navržena se zaměřením na kvalitu Six Sigma a vozidla podstoupila více než 20 milionů kilometrů funkčnosti, odolnosti, spolehlivosti a testování zákazníkem, aby zajistila, že nová nákladní vozidla splňují náročné standardy kvality DAF.

Základy vývoje

Nová generace vozidel DAF je plně v souladu s cíli nových předpisů EU týkajících se hmotností a rozměrů a byla navržena s plným zaměřením na hlavní kritéria vývoje: zavedení nového průmyslového standardu efektivity, bezpečnosti a pohodlí pro řidiče, aniž by byla jakkoli dotčena vynikající spolehlivost a odolnost, kterou jsou nákladní vozidla DAF proslulá.

Nové, vysoce efektivní hnací soustavy

Aby se dosáhlo další úrovně efektivity, jsou nové generace DAF XF, XG a XG+ vybaveny novými pohonnými jednotkami, které obsahují nové technologie motoru a převodovky a inovace zadní nápravy. Spalování motorů PACCAR MX-11 o objemu 10,8 litru a PACCAR MX-13 o objemu 12,9 litru bylo optimalizováno pomocí nových vstřikovačů, nové hlavy válců a bloku válců, což umožňuje využívat vyšší tlaky válců a nové konstrukce pístů a vložek. Uplatňuje se nová generace efektivních turbodmychadel pro nejlepší řízení vzduchu a nové vzduchové kompresory, olejová čerpadla a alternátory zajišťují snížení parazitických ztrát na minimum. Systém dodatečné úpravy výfukových plynů je přepracován pro dosažení nejkratší trasy z výstupu motoru do vstupu systému EAS, což zajišťuje absolutně minimální ztrátu teploty výfukových plynů a nejvyšší účinnost. 

Výsledkem je mimořádně účinný motor s vynikajícím výkonem – při jízdě a brzdění –, nižší emise CO2, roční servisní interval a nižší hmotnost 10–15 kilogramů, což přispívá k celkové produktivitě vozidla. Vodítka průtoku zaručují vynikající aerodynamiku pod kabinou nebo motorovým prostorem a nejvyšší účinnost chladicího modulu pro absolutně minimální zapojení ventilátoru. Vzduchové chladiče s plnou čelní stranou zase slouží k nejlepšímu možnému řízení teploty a provozu motoru. Nové technologie motoru a dodatečné úpravy výfukových plynů, stejně jako sofistikovaná tepelná regulace, vedou k úspoře paliva vyšší až o 3 % (podíl na celkovém 10% zlepšení).

Modely DAF XF, XG a XG+ jsou standardně vybaveny automatizovanou převodovkou TraXon, která obsahuje nové technologie, jako je automatický výběr rozjezdového převodového stupně, vylepšené prediktivní funkce a (volitelně) režim „výzva k pohybu“. Pro maximální účinnost hnací soustavy jsou použity zadní nápravy s nízkou hladinou oleje a nová ložiska pastorku. Nová generace brzdových třmenů má za následek menší třecí ztráty a nižší hmotnost. 

Vysoký výkon

Kromě prvotřídní účinnosti a nízkých emisí poskytují motory PACCAR MX-11 a MX-13 vynikající výkon díky zvýšení točivého momentu o 50 až 100 Nm v nejvyšším převodovém stupni s přímým záběrem. Verze s nejvyšším výkonem 390 kW/530 k nyní nabízí 2 550 Nm v každém nižším převodovém stupni a 2 700 Nm v nejvyšším převodovém stupni. Turbodmychadlo nové generace HE400 zlepšuje řízení vzduchu a dále posiluje působivý výkon modelů DAF v nižších převodových stupních: nyní je k dispozici maximální točivý moment při 900 ot./min i u motoru PACCAR MX-13 s výkonem 390 kW/530 k. Kromě toho již nyní nejlepší motorová brzda Engine Brake na trhu poskytuje až o 20 % vyšší točivý moment při nižších otáčkách a představuje nový standard v našem odvětví.

Systém DAF Digital Vision

Novou volitelnou funkcí je digitální kamerový systém DAF Digital Vision, který nahrazuje hlavní a širokoúhlá zrcátka. Kamery dále zlepšují přímý výhled a současně zvyšují aerodynamický výkon, což přispívá k maximální úspoře paliva. Mezi další funkce patří automatické sledování pohybujícího se objektu (sledování zadní části přívěsu při zatáčení) a překrytí zobrazení, které poskytuje další informace o délce vozidla, což je užitečné například při manévrování a předjíždění. I za extrémních povětrnostních podmínek poskytují vyhřívané kamery jasný výhled. Jako první v našem odvětví jsme zavedli elektricky sklopné kamery. Systém DAF Corner View je volitelný doplněk, který nahrazuje obrubníková a přední zrcátka, a který dalece překonává zorné pole těchto konvenčních zrcátek. Jedná se o dalším důležitý prvek přispívající ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, zvláště pro zranitelné účastníky silničního provozu. Displej systému DAF Corner View je namontován na A-sloupku spolujezdce, přesně tam, kde by měl být.

Vynikající jízdní výkon

I v těch nejnáročnějších podmínkách na silnicích nabízejí vozidla DAF nové generace prvotřídní pohodlí a stabilitu. Vzhledem k tomu, že přední část kabiny je o 160 mm delší, bylo nutné přijít s novou konstrukcí podvozku. Nově navržené a vyztužené příčníky a nová hliníková přední ochrana proti podjetí zajišťují výjimečnou torzní tuhost a nízkou hmotnost (- 38 kilogramů), což ještě navyšuje nepřekonatelný komfort řidiče. Na komfortu se podílí také nové odpružení kabiny s novou konstrukcí tlumiče a integrovanými nárazovými konzolami. Odpružení zadní nápravy bylo přepracováno tak, aby zahrnovalo novou geometrii a také novou polohu točnice, což vedlo k prodloužení rozvoru (4 000 mm) u modelů XG a XG+ a přispělo k vynikajícím jízdním vlastnostem a ovladatelnosti. Skvělých vlastností řízení je dosaženo díky zcela novému systému řízení, které lze velmi lehce ovládat. K jedinečnému komfortu ve vozidlech nové generace výrazně přispívají extrémně nízké úrovně hluku, vibrací a tvrdosti interiéru. Také v této oblasti modely XF, XG a XG+ stanovují nový standard v našem odvětví.

Předchozí

Gebrüder Weiss šetří suroviny, vodu i CO2

Scania získala popáté v řadě ocenění „Green Truck“

Další