BMW X2: Stylové městské auto, které myslí na ekologii

| |

BMW X2 je stylový Crossover, který dává na první pohled jasně najevo své sportovní ambice. V DNA BMW je radost z jízdy nebo zrozen k řízení. My jsme měli příležitost otestovat hybridní verzi 25e ve velmi atraktivní konfiguraci. Osvědčil se malý, sportovní Crossover? 

BMW X2 je tak trošku extrovert. V útrobách modelu X2 se nachází o něco více praktičtější BMW X1. Modely X1 a X2 stojí na stejném podvozku (interně označovaném UKL), který má rozvor náprav 2670 mm, model X2 je ale menší. Hybridní technika je tedy stejná. BMW X2 je někde mezi řadou 1 a řadou X1. Tak že za něco vyšší cenu si kupujete méně praktické auto. Ale jakmile X2 uvidíte naživo, rázem jsou výčitky pryč, protože se jedná opravdu o velmi stylové auto, které umí zaujmout detaily, a hlavně dobře jezdí. 

Styl mu nechybí 

Jak jsme již psali několikrát, model X2 je opravdu stylové auto plné detailů. Po stránce designu tady není nic, čím by X2 25e odlišovala od klasické spalovací verze, maximálně má jiné poznávací značky, s kterými můžete využívat parkování v Praze zdarma i na modrých zónách, na levém předním blatníku má krytý otvor na nabíjení přes kabel a vzadu označení 25e.

BMW X2 zvláště ve sportovním M paketu vypadá líbivě, je plné ostrých až agresivních hran, a i přes nenápadnou šedivou barvu zaujme nižší sportovní siluetou. Krásný detaily jsou znaky BMW v C sloupcích, které dozajista odkazují na legendární BMW 3000 CS, které jsem jako nadšený „veteránista“ a majitel několika historických vozů mohl řídit.

Co ale zaujalo všechny, byl interiér. Oranžová kombinace vypadala výborně, parádní jsou plně elektrická sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, nastavitelnou podporou stehen a možností dofukování. Nápadný interiér tak skvěle doplňoval šedou barvu vozidla. Zpracování materiálů a ergonomie se řadí ke špičce, taky aby ne! V kabině je dostatek místa pro čtveřici cestujících, pátému už bych neradil si sedat. Vzadu je i tak dost málo místa na tělo i hlavu.

Zavazadelník je také o něco menší, a to 410 litrů oproti 450 litrům u modelu X1. Ve výbavě testované modelu bylo vše potřebné, a ještě něco navíc, zkrátka to, na co jste zvyklý tu rozhodně nechybělo. Palubní, multimediální displej s úhlopříčkou 10,25 palců funguje dokonale, je jen na vás, jestli upřednostňujete dotykový displej nebo ovládací kolečko systému iDrive. Menu je navíc přehledné, logicky strukturované a celé to funguje bleskově rychle. Zde si opravu nebylo na co stěžovat. 

Hybridní motor a jízda 

Pod kapotou pracuje benzinový tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem 125 koní a elektromotor, který přidává dalších 95 koní. Dohromady tak máte k dispozici 220 koní a kroutící moment 385 Nm. Dynamika je celkem slušná, nevytrhne, ale na parádní svezení to naprosto stačí.

Maximální rychlost hybridního BMW X2 činí 195 km/h. Hybridní ústrojí je skvěle sladěné a výborně odhlučněné. Absolutně nevíte, že máte pod kapotou pouze tříválec. Skvělá je také automatická převodovka Steptronic. Jízda je plynulá a převodovka neškube, bez ohledu na to, jestli zrovna jedete na elektřinu, spalovací motor, nebo obě jednotky dohromady. Bohužel ne každý výrobce umí dohromady sladit celý hybridní systém k plné dokonalosti reálného uživatele. A vetře nebo ne, ale BMW X2 je docela těžké auto.

Podvozek je na nerovnostech dost tuhý, kola ale neztratily schopnost filtrovat nerovnosti. Jízda byla tak naprosto jistá i přes tvrději naladěný podvozek. Náhon spalovacího motoru je veden na přední kola, na zadní kola je pouze elektromotor. Tak že 4×4 funguje v kombinaci s elektromotorem. Nebudete tak mít problémy s trakcí. V útrobách vozu je pak ještě baterie s kapacitou 10 kWh, díky které dokážete urazit na jediné nabití až 40 kilometrů při jízdě na čistě elektrický režim. Baterii můžete dobíjet i za jízdy pokročilou rekuperací nebo spalovacím motorem.

BMW X2 má tedy k dispozici několik režimů jízdy. Doma se baterie dobije za necelých 5 hodin, v případě rychlonabíjecí stanice dobíjení netrvá ani 2,5 hodiny. Spotřeba se během testu, převážně ve městě a při využívání elektrického pohonu pohybovala kolem 3,5 litrů, pokud nemáte nabitou baterii, tak se jezdilo při využívání rekuperace za 7 litrů. Pří řízení hybridu je potřeba předvídat, pak vás odmění skvělou spotřebou a úsporností. 

Závěr

Sportovně laděné BMW X2 je skvělá stylovka, která je vhodná spíše na městský nebo příměstský provoz, kdy máte možnost pravidelně dobíjet baterii. Je to zkrátka klasický plug-in hybrid, který se musí umět používat. Hybridní ústrojí je tu ale skvěle vyladěné a funguje!

BMW X2

Vzhled je parádní, interiér v dané konfiguraci ještě lepší. Vše je z kvalitní materiálů, zkrátka více že sedíte v BMW, nic vás nepřekvapí. Crossover BMW X2 nás tedy potěšil. Malá je ovšem nádrž, pouze 36 litrů (to je ale problém každého plug-in hybridu) a cena. Za stylové BMW X2 v podobné konfiguraci jako jsme měli my, dáte necelých 1.6 milionů korun s daní, a to není rozhodně málo. 

BMW X2 xDrive 25e

  • Řadový zážehový tříválec (objem 1499 ccm) + elektromotor
  • Nejvyšší výkon: 92 kW + 70 kW (výkon soustavy 162 kW/220 koní)
  • Točivý moment: 220 Nm
  • Maximální rychlost: 195 km/h
  • Objem nádrže: 36 l
  • Provozní hmotnost: 1805 kg 
  • Zavazadelník: 410 l
  • Rozměry: 4360 x 1824 x 1515 mm 
  • Cena testované verze: 1.589.540 Kč s DPH 
Předchozí

Scania v listopadu představí modernizovaná nákladní vozidla

Emirates SkyCargo pokořila další milník v přepravě vakcín covid-19

Další